
به گزارش تجارت جنوب آنلاین، رویا جهانگیری ضمن برشمردن اهمیت نقش رسانه در اطلاع رسانی و فرهنگسازی گفت: اطلاع رسانی و فرهنگسازی یکی از وظایف اصلی این کمیته است و هرگونه اطلاع رسانی، تشویق و تبلیغ در حوزه جوانی جمعیت باید از یک ساختار اصولی برخوردار باشد.
جهانگیری با اشاره به اهمیت نقش سازمان های مردم نهاد در اطلاع رسانی و فرهنگسازی افزود: سازمان های مردم نهاد بازوی توانمند دولت هستند که اعضای آن ها افراد داوطلب و برگرفته از دل جامعه هستند و بعنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین می توانند نقش مهم و ارزشمندی در اشاعه و ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری در جامعه داشته باشند.
دکتر جهانگیری خاطرنشان کرد: جهت ترویج فرهنگ فرزندآوری بعنوان یک ارزش مهم در خانواده، جامعه و بومی سازی آن در استان، توجه به توانمندی سازمان های مردم نهاد بعنوان افرادی که خود از دل همین مردم هستند نقش تاثیرگذاری دارد.
وی تصریح کرد: در زمینه ترویج فرهنگ فرزندآوری، صدا و سیما از ظرفیت بالای برخوردار است که باید از آن بهره گرفته شود و در کنار آن لازم است از توانایی و پتانسیل سایر ارگان ها و دستگاه های دولتی و غیردولتی استفاده کرد.
علیرضا حمیدی زاده کارشناس صدا و سیمای مرکز خلیج فارس در این جلسه با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی در جامعه و اهمیت اقناع مخاطبین از تولیدات رسانه ای گفت: در تولید محتوی باید نیاز و رضایت مخاطب، مد نظر قرار گیرد و ضمن اینکه دارای اثرگذاری مناسب باشد بتواند اهداف نهایی را در دستیابی به برنامه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تامین کند.
در این جلسه در خصوص برنامه ریزی گرامیداشت هفته ازدواج، استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد در فرهنگسازی و اطلاع رسانی فرزندآوری و جوانی جمعیت و پویش دادا و کاکا گفتگو و هر یک از اعضا نظرات و پیشنهادات خود را در جهت پیشبرد بهتر برنامه ها ارائه کردند.
در کمیته رسانه دکتر رویا جهانگیری سرپرست مدیریت روابط عمومی، دکتر طاهر حسینی سرپرست مدیریت طب سنتی و مکمل معاونت درمان و علیرضا حمیدی زاده کارشناس صدا و سیمای خلیج فارس و نمایندگان معاونت دانشجویی و فرهنگی، قرارگاه جوانی جمعیت و آموزش سلامت معاونت بهداشتی، اداره سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه و دفتر نهاد رهبری حضور داشتند.