آغاز عملیات عقیم سازی، پلاک گذاری و درمان سگ های بلاصاحب بندرعباس

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس گفت: با همکاری و همراهی موسسه رهپویان حیات مهر رسیدگی به سگ های بلاصاحب در محل نگهداری در حال انجام است.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حمید جمالی با اعلام این خبر عنوان کرد: در راستای اجرای دستورالعمل کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب که از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ابلاغ شده است، واکسیناسیون، درمان، عقیم سازی و پلاک گذاری سگ های بلاصاحب در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

جمالی ادامه داد: از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت ماه، ۸۶ قلاده سگ با مواد ضدعفونی کننده و شامپو شست و شو شدند.

وی افزود: پس از شست و شو از آن ها تست پاروا و تست دیستمپر برای تشخیص ویروس در سگ ها گرفته شده است و همچنین آمپول آیورمکتین برای درمان برخی عفونت های انگلی و واکسن هاری نیز به این ۸۶ قلاده تزریق و داروی پرومتازین داده شده است و همچنین در گوش تمامی آنها پلاک گذاری انجام شد.

حمید جمالی با بیان اینکه از تعداد ذکر شده، برخی از آن سگ ها عقیم سازی شدند خاطرنشان کرد: به منظور کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب در طی دو ماه ۳۱ قلاده سگ عقیم سازی شده است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: دو قلاده سگ که آسیب جدی دیده بودند یکی از آنها از ناحیه گردن و دیگری از ناحیه ران نیز عمل جراحی صورت گرفت.

Print Friendly, PDF & Email