مشکل تامین آب شهرستان رومشکان رفع شود

لرستان - فرماندار رومشکان خواستار رفع مشکل تامین آب این شهرستان شد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از لرستان، حجت‌الله نصیری‌پور امروز یکشنبه در جلسه شورای اداری رومشکان که با حضور ابوطالب شفقت استاندار لرستان در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ کلنگ احداث بیمارستان رومشکان به زمین زده و هم اکنون ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد.

وی اضافه کرد: رومشکان با سه درصد مساحت لرستان سال ۹۲ به شهرستان تبدیل شده است.

این مسئول ادامه داد: تامین آب از مشکلات جدی این شهرستان محسوب می‌شود و این در حالیست هیچ بهره‌ای از انتقال آب سد سیمره ندارد چراکه تاسیسات این سد در حوزه ایلام قرار دارد.

نصیری پور اضافه کرد: چنانچه آب اضافه سد در هنگام رهاسازی در اختیار رومشکان قرار داده شود مشکل کشاورزی منطقه حل می‌شود.

وی بیان کرد: از طرفی این شهرستان ۲۰۰ میلیون متر مکعب تخصیص دارد که به دلیل تمرکزها بر سد معشوره، تاکنون کاری انجام نگرفته است.

فرماندار رومشکان گفت: فاضلاب  شهر راهی برای خروج ندارد و پس از تجمیع در یک کانال روباز تبخیر و یا وارد زمین می‌شود. آبفا اعلام کرده با توجه به جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر، امکان احداث تصفیه‌خانه فاضلاب وجود ندارد.

این مسئول در خصوص وضعیت زیرساخت ورزشی رومشکان با بیان اینکه سرانه ورزشی شهرستان قبل از دولت شهید خدمت، شش سانتیمتر مربع بود که در نیمه دوم ۱۴۰۲ به بیش از ۵۰ سانتیمتر مربع رسیده است، اظهار کرد: با احتساب مکان‌های ورزشی واقع در  سپاه و آموزش پرورش این سرانه افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: ۷۶ درصد واجدان شرایط شهرستان رومشکان در انتخابات سال گذشته شرکت کردند و انتظار می‌رود شاخص شرکت مردم در برنامه‌های انقلابی برای بودجه‌بندی لحاظ شود.

Print Friendly, PDF & Email