کنگره شهدای دانشجو معلم در قزوین برگزار می‌شود

قزوین - رئیس دانشگاه تربیت معلم استان قزوین از برگزاری کنگره شهدای دانشجو معلم استان روز سه شنبه در محل دانشگاه فرهنگیان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین از قزوین، حمیدرضا مشهدی روز دوشنبه در این نشست خبری ضمن عرض تسلیت ایام شهادت شهدای خدمت گفت: این اجلاسیه با محوریت دانشجو معلمان برگزار می‌شود و هدف از برگزاری این اجلاسیه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی با تاکید بر اجرای برنامه‌های کنگره شهدا با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: کنگره شهدای معلم باعت آشنایی بیشتر دانشجویان معلم با فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود.

مشهدی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا وظیفه همگانی است و این فرایند برای دانشجو معلمان ویژه تر است، اضافه کرد: سالهاست که مقام معظم رهبری از کنگره شهدای استانی درخواست کردند که کنگره ها به صورت تخصصی برگزار شود.

این مسوول ادامه داد: در راستای تخصصی شدن این امر، دانشگاه فرهنگیان با توجه به اینکه ۱۰۲۹ شهید دانشجو معلم و یک شهیده دانشجو معلم «فائزه رحیمی» تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و این آمار به تایید بنیاد شهید رسیده است.

مشهدی با تاکید بر اینکه کنگره ۱۰۳۰ شهید دانشجو معلم در سطح کشور برگزار خواهد شد، ادامه داد: بر همین اساس در استان ها اجلاسیه دانشجو معلمان هر استان برگزار می شود.

رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین با بیان اینکه دانشجو معلمان دور از فرهنگ ایثار و شهادت نیستند تصریح کرد: در آینده ای نزدیک این دانشجویان هزاران دانش آموز را تعلیم و تربیت می کنند که اساس کشور و نظام را می سازند.

وی با اشاره به دیدار جامعه نخبگان دانشگاهی با رهبر معظم انقلاب در ۱۲ اردیبهشت ماه سالجاری اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در هر قشری یک الگو داریم، این شهدای دانشجو معلم امروز می توانند الگویی برای جامعه فرهنگیان باشند ما می توانیم یک مهندسی معکوس از زندگی این شهدای بزرگوار ایجاد دهیم و زندگی، شغل، فعالیت، شیوه های فکری و نگرش آنها را تحلیل کرده و آن را به دانشجویان ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: شهدای ما دارای سه ویژگی «دانشجو، معلم و شهید» هستند و تفاوت دیگری با سایر دانشجویان دارند این است که این شهدای عزیز استخدام و حقوق بگیر بودند و این امر نشان می دهد با وجود معافی از خدمت و علیرغم این امکانات وارد عرصه جهاد و جبهه شدند.

وی یاد آور شد : این اجلاسیه فردا(سه شنبه) در محل دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار می شود و بخش اصلی برعهده سپاه و بسیج دانشجویی استان است که جمع آوری اسناد و خاطرات از خانواده و دوستان این دانشجویان شهید انجام شده و از شهروندان قزوینی می خواهیم در این مراسم حضور داشته باشند.

Print Friendly, PDF & Email