مدیرعامل توزیع برق هرمزگان:

گرما باعث شده تا زودتر از موعد وارد پیک مصرف بشویم/ در تابستان قطعی برق نخواهیم داشت +فیلم

هرمزگان - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان در نشست خبری گفت: در آستانه ورود به پیک تابستان 1403 هستیم در حالیکه گرمای خردادماه زودهنگام است و در این چند روز اخیر به مرز گذر از پیک سال گذشته رسیدیم و این شرایط هشدار است.

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین از هرمزگان، محمد کریمی با بیان اینکه توصیه ما به همه بخصوص مشترکان خانگی این است با اعمال ۱۰ درصد صرفه جویی به پایدرای شبکه کمک کنند، عنوان کرد: با رعایت دستورالعمل های کمک به گذر از پیک یا اوج بار در صنعت برق ما این اطمینان را به مردم می دهیم که در ایام پیک تابستان هیچ مشکلی نداشته باشیم.

کریمی، با اشاره به اینکه با حداقل مشارکت در مدیریت مصرف و صرفه جویی که مشترکان در تمام بخش ها دارند پایداری در شبکه را خواهیم داشت، افزود: برنامه های خوبی قبل از ورود به پیک تابستان در چند ماهه اخیر انجام شده است بطوریکه برنامه ۱۸۰ اقدام در بخش های مختلف تولید، انتقال و توزیع همه بخش ها با آمادگی کامل به ایام گذر از پیک ورود کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان همراهی مردم در برنامه های مدیریت مصرف از جمله مشترکان خانگی، مشترکان در بخش های تجاری،صنایع، کشاورزی، عمومی و اداری بسیار مهم است، یادآور شد: البته بخشی از مشترکان مولد دارند و مولدهای آنها در سامانه های مرتبط با شرکت توزیع برق ثبت شده است.

کریمی خاطر نشان کرد: در بخش صنایع بر اساس برنامه ای که امسال تدوین و ابلاغ شده است شهرک های صنعتی یک روز در هفته از ساعت ۷ صبح به مدت ۲۴ ساعت مشمول مدیریت مصرف هستند در این یک روز باید ۹۰ درصد مصرف را کاهش دهند.

این مسئول، اضافه کرد: مشترکان در بخش کشاورزی از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه باید برق چاه های کشاورزی را به صفر برسانند اگر این کار انجام شود ۱۹ ساعت دیگر از برق رایگان استفاده می کنند.

وی،مطرح کرد: امید است در بخش های عمومی واداری با کاهش ساعت کاری و شروع آن از ساعت ۶ صبح الی ۱۳ از ۱۵ خردادماه مشابه سال قبل مدیریت مصرف را در ساعات اداری به میزان ۴۰ درصد و غیراداری به میزان ۷۰ درصد را محقق کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، با بیان اینکه در بخش مرتبط با تجاری ها که بخش عمده ای از بار در مراکز تجاری است نیز این الزامات را شاهد هستیم، بیان داشت: از مراکز تجاری درخواست داریم با کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اوج مصرف جهت پایداری شبکه ما راهمراهی کنند.

وی، هشدار داد: در صورت عدم رعایت دستورالمعمل های کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف با تمام بخش ها با ارسال تعرفه ها و اخطاریه ها و سپس در صورت عدم رعایت با آنها به صورت فیزیکی مدیریت مصرف اعمال می شود.

وی تعداد مشترکان خانگی را ۷۸۰۰۰ مشترک اعلام و افزود: ۶۴ درصد مصرف برق در شرکت توزیع برق را در بخش خانگی شاهد هستیم.

کریمی، گفت: الگوی مصرف برق در تابستان امسال ۲۵۰۰ کیلو وات ساعت در ماه است به طور کلی ۷۵ درصد مصرف ماهیانه را شامل می شود.

وی با اشاره به طرح پویش «با انرژی» در راستای مصرف بهینه برق، عنوان کرد: برای اجرای برنامه‌های تشویقی صنعت برق، پویش ویژه ای به نام «با انرژی» از نیمه اردیبهشت امسال آغاز شده که تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت و مردم هرمزگان می‌توانند به این پویش بپیوندند.

کریمی با بیان اینکه مشترکان هرمزگانی می‌توانند از طریق وب اپلیکیشن Ba-energy.ir در جریان این پویش قرار بگیرند، تصریح کرد: در کنار جوایز گسترده‌ای که برای قدردانی‌ از فعالان این پویش در نظر گرفته شده، محتواهای متنوعی برای آموزش راهکارهای مصرف بهینه برق در وب اپلیکیشن با انرژی قرار گرفته است.

وی، ادامه داد: انتظار می‌رود با اجرای پویش با انرژی، شاهد کاهش ١۵ درصدی مصرف برق مشترکان خانگی در هرمزگان باشیم که این کار با استفاده از راهکارهای ارائه شده در وب اپلیکیشن Ba-energy.ir به راحتی قابل انجام است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان از اختصاص قبض برق رایگان به مشترکانی که مصرف برق شان را کاهش می دهند، خبر داد و گفت: مشترکان هرمزگانی متناسب با میزان کاهش انرژی، امتیاز دریافت می‌کنند و با شرکت در قرعه‌کشی از جوایز ارزنده ای مانند خودرو، لوازم خانگی و کالای دیجیتال بهره‌مند می شوند.

کریمی با بیان اینکه تنها با چند راهکار ساده می توان مصرف برق را کاهش داد، بیان داشت: برای کاهش مصرف برق کافی است اقداماتی از قبیل شستشوی کولرها قبل از آغاز فصول گرم ، استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی در ساعت‌های اوج مصرف برق را انجام داد تا شاهد محسوس کاهش مصرف برق خود بود.

کریمی، با اشاره به اینکه این اطمینان را به مردم می دهیم با حداقل صرفه جویی ها در گذر از پیک تابستان مشکلی نخواهیم داشت، اشاره کرد: فرهنگ صرفه جویی را جهت توسعه و پیشرفت کشور در خود به عنوان نسل امانتدار سرمایه های کشور و نسل آینده نهادینه کنیم.

گفتنی است، ساعت اوج بار یا پیک ۱۲ الی ۱۷ و ساعت ۱۹ تا ۲۳ اعلام شد زیرا در ساعت ۱۹ الی ۲۳ هوا تاریک می‌شود و همۀ مردم چراغ‌ها را روشن می‌کنند، مصرف برق خیلی زیاد می‌شود در این زمان سعی کنیم از وسایل برقی کمتری استفاده کنیم و از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جاروبرقی و لباسشویی استفاده نکنیم.