لیگ برتر بسکتبال؛ جدال شهرداری گرگان و طبیعت در شرایطی متفاوت

تهران - شهرداری گرگان و طبیعت در سومین دیدار فینال لیگ برتر بسکتبال در شرایطی به مصاف هم می‌روند که ۲ تیم شرایط متفاوتی دارند؛ شهرداری گرگان در ترافیک بازی‌های غرب آسیاست و طبیعت بدون آنکه بازیکنانش در شرایط مسابقه باشند، باید پا به این دیدار بگذارد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، با اعلام سازمان لیگ بسکتبال برنامه ۳ دیدار باقیمانده از سری فینال لیگ برتر اعلام شد که طبق آن طبیعت در تهران و طی روزهای ۱۶ و ۱۸ خرداد در ورزشگاه آزادی تهران، پذیرای شهرداری گرگان است و اگر این بازی به دیدار پنجم کشیده شود باید منتظر مشخص شدن قهرمان در روز ۳۰ خرداد در گرگان باشیم.

تیم‌های شهرداری گرگان و طبیعت در نخستین دیدار فینال لیگ برتر بسکتبال در شرایطی رو در روی هم قرار گرفتند که بر خلاف تصور، کوارتر اول این بازی با اختلاف و برتری ۲۸ بر ۱۵ طبیعت همراه بود، اما در کوارتر دوم، شهرداری موفق شد ۳۰ بر ۱۵ پیروز شود تا با این نتیجه دو تیم به رختکن بروند اما این بازی در نهایت با شکست خانگی ۸۶ بر ۷۹ شهرداری گرگان همراه بود.

لیگ برتر بسکتبال؛ جدال شهرداری و طبیعت با شرایطی متفاوت

در دیدار دوم باز هم طبیعت بهتر بازی را شروع کرد و در کوارتر نخست ۲۵ بر ۱۷ به برتری دست یافت اما در کوارتر دوم، این شاگردان مصطفی هاشمی بودند که موفق شدند ۲۵ بر ۱۹ بازی را به سود خود خاتمه دهند تا دو تیم با نتیجه ۴۴ بر ۴۲ به رختکن بروند. در ادامه و در شرایطی که این بازی در حال انجام بود، به دلیل توهین‌ هواداران گرگانی به تیم داوری و سردادن شعارهایی علیه رئیس فدراسیون بسکتبال، بازی برای دقایقی متوقف شد اما با تمهیدات لازم، این دیدار ادامه یافت و در نهایت با برتری ۱۰۵ بر ۸۲ شهرداری گرگان به پایان رسید تا دو تیم یک بر یک شوند.

دیدار سوم دو تیم باید در تهران و در تالار زنده‌یاد محمود مشحون برگزار شود، دیداری که امروز (چهارشنبه ۱۶ خرداد) برگزار خواهد شد و ۴۸ ساعت بعد نیز در چهارمین مصاف خود باید به میدان بروند تا چهره قهرمان این دوره از مسابقات مشخص شود. هر چند این احتمال وجود دارد که کار به بازی آخر و پنجم کشیده شود که در آن صورت تکلیف تیم قهرمان در گرگان و در روز ۳۰ خردادماه مشخص خواهد شد.

لیگ برتر بسکتبال؛ جدال شهرداری و طبیعت با شرایطی متفاوت

طبیعت به عنوان تیمی که برای نخستین بار در لیگ برتر حضور دارد، عملکرد خوبی را امسال از خود به نمایش گذاشته و در آن سوی میدان نیز شهرداری با توجه به حضورش در رقابت‌های غرب آسیا، کار سختی پیش رو دارد. شاگردان مصطفی هاشمی از ۲۰ خرداد باید در دبی و در جام باشگاه‌های آسیا به میدان بروند که در گروه B با تیم‌های هیروشیما دراگون فلایز ژاپن، کی‌سی‌سی اگیس کره‌جنوبی و پلیتا جایا اندونزی هم‌گروه است.

این طبیعی است که باید شرایط حضور بدون دغدغه، شهرداری گرگان به عنوان نماینده بسکتبال ایران در جام باشگاه‌های آسیا فراهم شود و از سویی دیگر طبیعت به دلیل طولانی شدن فاصله دیدارش با شهرداری در لیگ برتر، با مشکلات مختلفی از جمله خارج شدن بازیکنانش از شرایط مسابقه مواجه است که این می‌تواند به آنها ضربه بزند.

ضمن آنکه تیم طبیعت با توجه به پایان قرارداد بازیکن خارجی خود باید هزینه‌های بیشتری هم متقبل شود.

حال به نظر می‌رسد سازمان لیگ سال آینده باید تمهیدات بهتری را برای تیم‌هایی که قرار است در مسابقات برون مرزی به میدان بروند، پیش‌بینی کند تا تیم‌ها با شرایط برابری حداقل در فینال لیگ برتر به مصاف هم بروند.

برای پیگیری شرایط تیم بسکتبال طبیعت با مهران شاهین‌طبع سرمربی این تماس گرفتیم و جویای وضعیت این تیم در آستانه بازی با شهرداری گرگان شدیم اما وی ترجیح داد سکوت کند. به هر حال ورزش حرفه‌ای،‌ رفتار حرفه‌ای هم می‌طلبد و باید منتظر ماند و دید علت سکوت مهران شاهین‌طبع چیست.

Print Friendly, PDF & Email