معاون وزیر بهداشت:

بیش از ۱۷ هزار تخت در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید

اردبیل - معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: در ۲ سال گذشته بیش از ۱۷ هزار تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، سیدحمید جمال‌الدینی روز چهارشنبه در بازدید از بیمارستان امام خمینی خلخال اظهار کرد: با توجه به هزینه‌کرد ۳۵ تا ۵۰ میلیارد ریالی برای راه‌اندازی هر تخت بیمارستانی ، اعتبارات کلانی برای تحقق این امر در ۲ سال گذشته صرف شده است.

معاون حقوقی و مجلس وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور اضافه کرد: در راستای تحقق شعار ارتقای سلامت جامعه در آینده نزدیک هم ۷۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستان‌های کشور اضافه خواهد شد.

جمال‌الدینی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی در مناطق مختلف کشور اجرا و به مجموع طرح‌های بهداشتی و مراکز جامع سلامت کشور اضافه شده است.

به گفته این مقام مسئول ، در ۲ سال گذشته چهار هزار و ۴۰۰ پروژه خانه بهداشت در مناطق مختلف روستایی کشور احداث و ۲۵ هزار نیروی جدید در سیستم بهداشت و درمان کشور جذب شده است.

وی در ادامه افزایش ۲۵ درصدی رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، درمان کاملاً رایگان بیماری‌های کودکان زیر هفت سال و همچنین کاشت حلزون شنوایی در راستای پیشگیری از ناشنوایی و معلولیت‌های شنوایی در کودکان را از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در بخش بهداشت و درمان برشمرد.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور با اعلام همکاری برای راه‌اندازی رشته‌های جدید تحصیلی در دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: یکی از اهداف استقلال دانشکده‌های پزشکی در شهرستان‌ها از مراکز استان‌ها ، ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به مردم در شهرستان‌های کوچک کشور است.

جمال‌الدینی با تشریح اقدامات انجام شده برای خرید و راه‌اندازی تجهیزات ام. آر. آی در بیمارستان خلخال گفت: در مرحله اول خرید این تجهیزات، ۴۲ میلیارد ریال از سوی دانشکده علوم پزشکی خلخال به صورت پیش پرداخت واریز شده و به زودی با خرید این دستگاه و نصب آن در بیمارستان خلخال مردم این شهرستان از مزایای این تجهیزات نوین پزشکی بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: با وجود اینکه جمعیت شهرستان خلخال از حد نصاب دریافت تجهیزات ام‌ آرای پایین است، ولی با توجه به طولانی بودن فصول سرد سال در این منطقه و نیاز ضروری مردم به این تجهیزات، کار خرید و واگذاری تجهیزات ام آر آی به بیمارستان خلخال در دستور کار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت.

عمران خسروی، رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال از اجرای پروژه ساختمان اورژانس بیمارستان خلخال خبر داد و گفت: با اجرای فاز دوم این پروژه و تکمیل آن ۷۰ تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های این بیمارستان اضافه خواهد شد.

وحید کنعانی نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس نیز خواستار تسریع در راه‌اندازی تجهیزات ام‌ ارآی بیمارستان خلخال و رفع مشکلات مربوط به حوزه بهداشت و درمان شهرستان کوثر شد.