تکمیل شبکه سنجش آلودگی هوا در اصفهان نیازمند ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار

اصفهان - مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: تکمیل شبکه سنجش آلودگی هوا در این استان ضروری است و به ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، احمدرضا لاهیجان‌زاده در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شهر کاشان افزود: امروز هشتمین دستگاه آنالیزور کیفیت هوای فعال استان اصفهان در کاشان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این نوع ایستگاه‌ها در استان اصفهان توسعه می‌یابد، اظهار کرد: در نظر داریم ۶ ایستگاه دیگر تا پایان سال در استان اصفهان به بهره‌برداری برسد که برای هر ایستگاه ۹۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: اطلاع‌رسانی عمومی برای رعایت مسائل بهداشتی و برنامه‌ریزی برای مدیریت و کاهش آلودگی هوا از جمله کارکردهای این دستگاه است و همه ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون(pm) را اندازه‌گیری می‌کند.

لاهیجان‌زاده با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ اعتبار در نظر گرفته شده برای حوزه حفاظت محیط زیست ۳۰۰ میلیارد ریال بود، گفت: ۴۶ میلیارد ریال از این اعتبار تاکنون جذب شده و قول مساعد برای تخصیص بقیه اعتبارات در سال جاری داده شده است.

وی همچنین تاکید کرد: اگر ما در زمستان برای مباحث آلودگی هوا در کاشان برنامه‌ریزی نداشته باشیم، مانند وضعیت اصفهان خواهد شد.