مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین

جامعه برای رشد و تعالی نیازمند بهره‌مندی از آیات هدایتگر و حیاتی است

قزوین - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت:‌ اگر جامعه‌ای بخواهد راه رشد را طی کرده و به تعالی برسد، فارغ از اینکه در چه مسلکی باشد خواه اسلام یا غیر آن، وقتی متمسک به یک راه نورانی فوق بشری می گردد، گریزی از بهره مندی از آیات هدایتگر وحیانی ندارد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قزوین، حسین براتی در مراسم طرح قرآنی محیا (دوره تربیت مربی آموزش قرآن کریم) افزود: همانطور که در تاریخ اسلام خوانده‌ایم حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت خدیجه (س) خدمات با شأن و منزلت و پرمشقتی در جهت ترویج اسلام ناب محمدی در صدر اسلام داشتند و ما نیز دل‌خوش هستیم که به تاسی از این بزرگواران گامی هرچند کوچک در جهت فرهنگ قرآنی و اشاعه فرهنگ اسلامی برداریم.

وی اظهار کرد: ما مسلمانان این افتخار را داریم که قرآن کریم کتاب زندگی ماست کتاب دنیوی و اخروی ماست و در هر عرصه‌ای که قرار است چیزی بیاموزیم می توانیم برای جلا بخشیدن به دل و جان و قلب خود از این کتاب نورانی و وحیانی بهره گیریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در دیدار با کارگزاران هیات دولت در سال ها قبل  توصیه فرمودند با قرآن هرچند به اندازه  تلاوت یک صفحه یا دقایقی کوتاه مانوس باشید و این نشانگر این است در دنیا هرکسی در هر صنف و کسوتی همچون رئیس جمهور، وزیر، کارگزار نظام اسلامی، معلم، کارمند و کارگر و.. که باشد چقدر این کتاب نورانی می تواند در تربیت وی تاثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: بنابراین باید هرکس به اندازه خود با این کتاب الهی و نورانی انس برقرار کند تا اسب سرکش نفسش ، رام گردد و تربیت شود.

براتی گفت: از شما جامعه قرآنی و نورانی استان می خواهیم برای برقراری ارتباط کیفی با قرآن برنامه مستمری داشته باشید؛ قرآن بخوانید، بشنوید و در آن تامل کنید و فرامین قرآنی را در زندگی عملی خود به کار ببندید تا جسم و جانتان جلا یابد.

وی در تشریح طرح قرارگاه شهید آوینی خاطرنشان کرد: این طرح از چندی پیش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارتقا بخشی و کیفی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، رسانه ای و قرآنی آغاز شده است و استان قزوین نیز ۴ یا ۵ طرح قرآنی را نیز به واسطه سه مرکز مهد قرآن کریم، موسسه قرآنی حضرت خدیجه (س) و انجمن قرآن و نهج البلاغه استان تعریف و طراحی کرده است که امیدواریم با موفقیت به انجام برسد به گونه ای که شعاع آن به سمت شهرستان ها و شهرهای دیگر نیز راه یافته و منحصر در استان قزوین نباشد.

این مسوول افزود:  همچنین درخصوص فعالیت های فرهنگی هنری ادبی و رسانه ای نیز تدابیری به واسطه فعالان مختص همان رشته ها پیش بینی و طراحی شده است تا اموری توسعه ای و زیربنایی با نگاه ارتقایی و آموزشی صورت پذیرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با کمک شما فعالین، مروجین و مبلغین قرآنی بتوانیم در جهت تقویت فعالیت های فرهنگی هنری معنوی و قرآنی گام های بلند و  قوی تری برداریم.

Print Friendly, PDF & Email