برای نخستین بار ۵ میلیون قطعه لارو میگو ببری در آب‌های جزیره جهانی قشم رهاسازی شد

قشم - مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۵ میلیون قطعه لارو میگو از گونه ببری برای نخستین بار در آب‌های خیلج همیشه فارس منطقه جزیره جهانی قشم و با هدف بازسازی ذخایر این آبزیان رها‌سازی شد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قشم، مریم نوری بالانجی با اعلام این مطلب در حاشیه رهاسازی این میزان لارو میگو در آب‌های ساحلی اسکله صیادی روستای دوربنی جزیره قشم، اظهار داشت: در استان هرمزگان ۳۰ میلیون قطعه لارو میگو ببری و بچه ماهی صبیتی با همکاری شیلات استان هرمزگان، بخش‌های تحقیقاتی و بخش خصوصی تولید و رهاسازی می‌شود که امروز ۵ میلیون قطعه لارو میگوی بومی ببری ۴ گرمی در آب‌ها‌ی جزیره قشم رهاسازی شد.

وی ادامه داد: براساس سیاست‌گذاری سازمان شیلات کشور، مقرر شده ۴۵۰ میلیون قطعه انواع لارو میگو و بچه ماهی از گونه‌های بومی همانند میگو ببری، ماهی سفید، ماهیان خاویاری، ماهی صبیتی و غیره در پنج استان کشور شامل هرمزگان، خوزستان، گیلان، مازندران و گلستان در سال ۱۴۰۳ رهاسازی شود که سهم استان هرمزگان رهاسازی ۵ میلیون قطعه لارو میگو ببری برای نخستین بار در آب‌های جزیره جهانی قشم است.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه رهاسازی ۳۰ میلیون قطعه لارو میگو و بچه ماهی صبیتی با هدف تقویت ذخایر طبیعی آبزیان بومی در حال انجام است، افزود: رهاسازی ۵ میلیون قطعه لارو میگو ببری در آب‌های خلیج همیشه فارس جزیره جهانی قشم با مشارکت شیلات استان هرمزگان و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم انجام شد.

 

ایجاد مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در قشم

وی با تاکید بر اینکه نخستین مرکز بازسازی ذخایر آبزیان جنوب کشور در جزیره جهانی قشم ایجاد شده است، افزود: این مرکز پس از نیم قرن در دوره دولت شهید آیت‌الله رئیسی با سیاستگذاری مدیرعامل و معاون توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم و حمایت های مدیریت شیلات سازمان یاد شده انجام شد که نوید بخش توسعه فعالیت‌های شیلاتی و ذخیره سازی این منبع خدادادی در این جزیره خواهد بود.

نوری بالانجی تصریح کرد: این در روستای سلخ-گامبرون به جهت تولید و نرسری انواع ماهیان دریایی در جزیره قشم ایجاد شده و به زودی هم در روستای دوستکو مرکز ذخایر تکثیر و نرسری لارو انواع میگوها راه‌اندازی خواهد شد.

شایان ذکر است؛ آئین رهاسازی ۵ میلیون قطعه لارو میگو گونه بومی ببری در آب‌های ساحلی اسکله صیادی روستای دوربنی جزیره جهانی قشم به صورت ویدئوکنفراس با حضور سید حسین حسینی

رئیس شیلات کشور و ناصر کرمی راد مدیرکل ذخایر آبزیان شیلات کشور و با حضور محمدمنصور عظیم‌زاده اردبیلی عضو هیئت مدیره و معاون توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، مسعود بارانی مدیرکل شیلات استان هرمزگان، شیخ محمدعلی امینی از علمای برجسته اهل تسنن کشور و جمعی از دیگر مسئولان در ساحل اسکله صیادی روستای دوربنی انجام شد.