مدیر آب شیرین‌کن یکصدهزار متر مکعبی بندرعباس بیان کرد؛

تأمین ۴۰ درصد آب شرب بندرعباس توسط آب شیرین‌کن یکصدهزار متر مکعبی

هرمزگان - مدیر آب شیرین‌کن یکصدهزار متر مکعبی بندرعباس با اشاره به مراحل ساخت این پروژه بزرگ در جمع خبرنگاران هرمزگان، عنوان کرد: سامانه آب شیرین کن یکصدهزار متر مکعبی بندرعباس به روش اسمز معکوس (RO) عملیات نمک زدایی را انجام می‌دهد و در حدود 40 درصد آب شرب بندرعباس را تأمین می‌کند.

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین از هرمزگان، غلامپور، افزود: آب محصول از طریق ۳۵ کیلومتر خط احداث شده به مخازن داماهی شهر بندرعباس ارسال و توسط شرکت آبفا هرمزگان توزیع می شود.

وی، توضیح داد: در سال ۱۳۹۷ به دلیل خشکسالی و کاهش ارتفاع سد میناب علیرغم اینکه این پروژه در ۲ فاز ۵۰ هزار مترمکعبی تعریف شده بود با درایت و تدبیر مسئولان استانی و تأکید بر وارد مدار کردن این آب شیرین کن با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب وارد مدار تولید شد و این ظرفیت ها به ۳۰ هزار متر مکعب، ۴۰ هزار مترمکعب و در نهایت در سال ۱۴۰۰ به یکصدهزار متر مکعب رسید.

غلامپور ادامه داد: آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی در سه بخش تعریف و در حال بهره برداری است و با تمام ظرفیت آب محصول را به شهر بندرعباس ارسال می کند.

مدیر آب شیرین کن یکصدهزار متر مکعبی بندرعباس، در خصوص توسعه این آب شیرین کن گفت: با توجه به پتانسیل این سامانه صحبت هایی در جهت افزایش ظرفیت شده است تا حدودی ۲۵ درصد احتمال افزایش ظرفیت وجود دارد و در حال حاضر اقدامات و پیش نیازها در حال انجام است.

Print Friendly, PDF & Email