تعمیرات اساسی دکل سحر ۱ در مجمتع ایزوایکو آغازشد

هرمزگان - با حضور مسئولان، دکل حفاری سحر ۱ متعلق به شرکت حفاری شمال جهت انجام تعمیرات اساسی وارد حوض خشک ایزوایکو شد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از هرمزگان، با حضور سلمان ضربی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ایزوایکو و مهندس علیرضا سلمان زاده مدیرعامل شرکت حفاری شمال، دکل حفاری سحر ۱ متعلق به شرکت حفاری شمال جهت انجام تعمیرات اساسی وارد حوض خشک ایزوایکو شد.

سلمان ضربی در حاشیه این مراسم گفت: تعمیرات اساسی این دکل که از امروز آغاز شده دومین تجربه “ایزوایکو” با شرکت حفاری شمال است.

مدیرعامل ایزوایکو در ادامه بیان داشت: برآورد تعمیرات اساسی دکل‌های حفاری دریایی ۱۰ میلیون دلار است که با استفاده از توان داخلی می‌توان در شرایط فعلی این میزان را درجاهای حساس‌تر به‌کار گرفت.

وی اقدام اعضای هیات مدیره شرکت حفاری شمال در اعتماد به توان داخلی را قابل تقدیر دانست و بیان کرد: با تکیه بر توان بومی بهترین عملکرد را از خود نشان خواهیم داد.

مدیرعامل ایزوایکو عنوان کرد: تعمیرات اساسی دکل سحر ۱ ظرفیت خوبی را در حفاری ایجاد خواهد کرد، ضمن اینکه تعمیرات آن با توان داخلی از خروج ارز جلوگیری کرده و اشغال و ارتقای تکنولوژی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: امروز به طور همزمان عملیات روی دکل دنا هم توسط ایزوایکو آغاز می‌شود و امیدواریم این اقدام شروع مجدد خوبی باشد تا سایر شرکت‌ها هم به توان داخلی اعتماد کنند.

مدیرعامل ایزوایکو خاطرنشان کرد، با برنامه مدون سعی می‌کنیم تا ۲ ماه تعمیرات اساسی سحر ۱ به پایان برسد و وارد مدار شود.

علیرضا سلمان زاده مدیرعامل شرکت حفاری شمال گفت: با اعتماد به توانمندی‌های داخلی عملیات تعمیرات اساسی دکل سحر ۱ به شرکت داخلی “ایزوایکو” واگذار شد و حتی در مقایسه با شرکت‌های خارجی هم می‌توانستیم آن را به‌عنوان گزینه اصلی انتخاب کنیم.

سلمان‌زاده در حاشیه مراسم آغاز تعمیرات اساسی دکل سحر ۱ با اشاره به پیشینه شرکت حفاری شمال گفت: این شرکت ۹ دکل در خشکی و ۳ دکل دریایی دارد که در صنعت نفت و تکمیل چاه‌های نفت پروژه‌های متنوعی را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: دکل سحر ۱ بعد از حدود ۱۳ سال فعالیت موثر و حضور پرتوان در صنعت نفت، وارد مرحله تعمیرات اساسی شد تا بعد از آن بتوانیم پرتوان‌تر وارد عرصه شویم.

به گفته مدیرعامل شرکت حفاری شمال، باتوجه به همکاری‌هایی که پیش از این با “ایزوایکو” داشتیم این پروژه هم به آن‌ها سپرده شد و بنا است بعد از ۲ ماه تعمرات به پایان برسد.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال خروج ارز را از جمله مزایای استفاده از توان داخلی برشمرد و خاطرنشان کرد: ایزوایکو تجربه‌های موفق زیادی داشته و همین باعث شده در مقایسه با رقبای خارجی هم به‌عنوان گزینه مطلوب و اول مطرح باشد.

سلمان‌زاده خاطرنشان کرد: پیش از این هم دکل سحر ۲ با همکاری “ایزوایکو” بازسازی شده که در میدان‌های نفتی در دریا مشغول به کار است.

لازم به ذکر است ایزوایکو از سال ۱۳۹۲ تا کنون تجربه موفق تعمیرات اساسی ۱۱ دکل حفاری را در کارنامه خود دارد که این مجتمع را به هاب تعمیرات دکل های حفاری در منطقه تبدیل کرده است

Print Friendly, PDF & Email