مدیرعامل شرکت نیروی برق استان قزوین

استان قزوین با تولید بیش از ۱۷۰ مگاوات برق، جزو پنج استان پیشگام در حوزه انرژی تجدیدپذیر و پاک است

قزوین - مدیرعامل شرکت نیروی برق استان قزوین گفت: استان قزوین با تولید بیش از ۱۷۰ مگاوات برق، جزو پنج استان پیشگام در حوزه انرژی تجدیدپذیر و پاک است.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، از قزوین، یوسف اینانلو روز سه شنبه در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین افزود: سیاست‌های کلی وزارت نیرو در صنعت برق، باتوجه به گرمای هوا و ناترازی بین تولید و مصرف، برنامه احداث و بهره‌مندی سه هزار مگاوات برق است.

وی افزود: ۱۰ هزار مگاوات از برق تولیدی مربوط به انرژی‌های حرارتی و ۱۰ هزار مگاوات در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و ۹ هزار مگاوات در حوزه نیروگاه‌ها است. 

این مسوول در خصوص پیک تابستان تصریح کرد : برنامه‌ریزی‌های لازم در این خوزه انجام شده و برای فرهنگ‌سازی و جلوگیری از هرگونه قطعی برق و مصرف بهینه آن از سوی مشترکان، به کمک اصحاب رسانه نیز برای عبور از پیک نیازمندیم.

وی به لزوم صرفه‌جویی مصرف برق در صنایع بزرگ تاکید کرد و گفت: صنایعی که زیر ۳۰ کیلووات مصرف دارند، می‌توانند بدون هیچگونه محدودیت از نعمت برق بهره‌مند شوند اما صنایعی که میزان مصرف برق آن‌ها از ۳۰ کیلووات تا ۲ مگاوات است با قطعی برق در روزهای جمعه روبه‌رو خواهند بود.

اینانلو تصریح کرد: در راستای مدیریت برق، از شهروندان و دستگاه‌های اجرایی استان تقاضای همکاری و مساعدت داریم. دستگاه‌های اجرایی در تابستان امسال موظف هستند، در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از زمان اداری تا ۶۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند.

وی ادامه داد: هوشمندسازی کنتور برق، یکی از مهمترین اولویت‌های شرکت توزیع برق است، در این راستا سعی کرده‌ایم که زمان نصب و راه‌اندازی کنتور هوشمند به‌ کمتر از پنج روز برسد.‌ پرداخت پاداش نقدی برای مشترکان خانگی در سطح استان و برگزاری «پویش با انرژی» از جمله برنامه‌ها در راستای مدیریت مصرف برق است.

اینانلو با اشاره به اینکه مدت زمان خاموشی هر مشترک در سال جاری، در ایام مربوط به تابستان از ۲۴۰ دقیقه به ۱۴۰ دقیقه رسیده است.، افزود: در تلاشیم تا تمام مشترکین خانگی ۱۵ درصد از مصرف برق خود در فصل تابستان بکاهند، در سال گذشته با صرفه‌جویی ۳۹ میلیون کیلواتی در مصرف برق، مواجه بودیم و در نظر داریم که برای سال جاری نیز در این حوزه مجدداً پیشگام باشیم.

مدیرعامل شرکت نیروی برق استان قزوین گفت: استفاده از رمز ارزها به صورت غیرمجاز یکی از بزرگترین چالش و دغدغه‌های شرکت برق است، در این راستا به کمک شهروندان نیازمندیم. شهروندانی که اطلاع‌رسانی دستگاهای غیرمجاز رمز ارز را داشته باشد، به مبلغ یک‌ میلیون تومان پاداش دریافت می‌کنند.

Print Friendly, PDF & Email