۵۲ طرح کشاورزی در یزد آماده بهره برداری است

یزد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد از بهره برداری ۵۲ طرح کشاورزی در سطح استان به مناسبت هفته جهادکشاورزی خبر داد و گفت: این طرح‌ها با اعتبار پنج هزار و ۷۰۰ ریال زمینه اشتغال ۶۶۰ نفر را فراهم می‌کند.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از روابط عمومی جهادکشاورزی یزد، “محمد علی حاتمی زاده” افزود: این طرح ها در حوزه صنایع کشاورزی پنج طرح با اعتبار سه هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۴۴۱ نفر، در حوزه تولیدات دامی ۱۴ طرح با اعتبار یکهزار و ۵۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۷۱ نفر و در بخش تولیدات گیاهی نیز پنج طرح با سرمایه گذاری ۱۸۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۵ نفر است.

وی اظهار کرد: همچنین در این هفته ۱۸ طرح در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار بالغ بر ۱۳۳ میلیارد ریال و بهره مندی ۳۸۴ خانوار، ۹ طرح در حوزه آب و خاک با اعتبار بالغ بر ۱۲۴ میلیارد ریال و بهره مندی یکهزار و ۵۲۷ خانوار و یک طرح نیز در حوزه ترویج و تحقیقات با اعتبار بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی پنج نفر افتتاح می شوند.

سالانه افزون یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در بخش های زراعت، باغبانی، دام، شیلات و گلخانه ای در استان یزد تولید می شود.

سطح کل اراضی زیر کشت استان افزون بر ۱۱۰ هزار هکتار است.

از ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه هفته جهاد کشاورزی نام گذاری شده است.