رئیس کانون انجمن های صنفی کارگری کارگران و استادکاران ساختمانی گلستان:

بیمه از نیاز های اولیه یک کارگر ساختمانی است

گلستان - رئیس کانون انجمن های صنفی کارگری کارگران و استادکاران ساختمانی گلستان گفت: بیمه از نیاز های اولیه یک کارگر ساختمانی است و بیمه عشایر و روستائیان می تواند مشکل بیمه کارگران ساختمانی را حل کند.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از گلستان، علی اصغر دهسنگی در دیدار با مدیر صندوق بیمه روستائیان گلستان گفت: در اسفند سال ۱۴۰۰ یک تفاهم نامه همکاری مابین صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و اتحادیه تعاونی‌های تأمین نیاز صنفی استادکاران، کارگران ساختمانی و فصلی امضا شد.

وی ادامه داد: داشتن بیمه برای کارگران ساختمانی همیشه اولویت ما بوده است و بیمه صندوق روستائیان می تواند به کارگران ساختمانی کمک بسیار زیادی کند.

وی افزود: می توانیم کارگران ساختمانی و فصلی که بیمه ندارند به بیمه عشایر و روستائیان معرفی کنیم.حوادث شغلی در گارگران ساختمانی بسیار زیاد است کارگران ساختمانی باید بیمه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: هنوز بسیاری از کارگران ساختمانی دراستان بیمه ندارند و معلوم نیست که بیمه تامین اجتماعی چه زمانی آنها را بیمه کند. تعداد سهمیه ای بیمه ای امسال به  گلستان اختصاص داده شد بسیار کم است و از مسئولین درخواست کردیم که تعداد سهمیه را افزایش دهند.