در استان کرمانشاه؛

آتش به جان «بوزین و مره‌خیل» افتاد

کرمانشاه - فرماندار پاوه از وقوع حریق در منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل خبر داد و گفت: امروز، دومین روزی است که حریق در این منطقه ادامه دارد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از کرمانشاه، علیرضا حیدری  از شروع آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل از بامداد روز گذشته (۲۲ خرداد) خبر داد و گفت: متاسفانه به رغم تلاش بخش‌های مختلف، آتش هنوز مهار نشده است.

وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل از سمت باینگان رخ داده، اظهار کرد: هم اکنون ستاد مدیریت بحران، محیط‌زیست، منابع طبیعی، قرارگاه شهید کاظمی و خصوصا گروه‌های مردمی و سمن‌ها پای کار هستند.

فرماندار پاوه از ایجاد آتش‌بُر در منطقه توسط گروه‌های مردمی خبر داد و عنوان کرد: به دلیل کوهستانی بودن منطقه و شرایط سخت توپوگرافی، فعلا استفاده از بالگرد نیز کمک چندانی به مهار این آتش‌سوزی نخواهد کرد.

حیدری خاطرنشان کرد: اگرچه بعد از پایان آتش‌سوزی شدید اخیر در منطقه «بلبزان» که در نزدیکی همین منطقه بود، نیروهای دیده‌بان مستقر شدند تا در صورت وقوع حریق سریعا اقدامات لازم صورت گیرد، اما آن‌طور که بر اساس نظرات اولیه اعلام شده رعد و برق‌های شدید دو شب قبل باعث آغاز این حریق گسترده شده است.

وی از ویژگی‌های مهم منطقه حفاظت شده ۲۳ هزار هکتاری بوزین و مره‌خیل یاد کرد که تنوع غنی از گونه‌های گیاهی و جانوری را در خود جای داده و ابراز امیدواری کرد با اطفای هرچه زودتر حریق شاهد کمترین آسیب به گونه‌های ارزشمند این منطقه باشیم.