مخالفت وزیر صمت با توسعه صنایع آلاینده زیست محیطی در گیلان

گیلان - وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به زیست محیطی بودن گیلان گفت: صنایعی که آلایندگی زیست محیطی دارند نباید در گیلان برای آنها برنامه ریزی صورت گیرد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از گیلان،  عباس علی آبادی پیش از ظهر چهارشنبه طی سفری یک روزه به گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حداکثر کردن بهره روی راهبرد مهم و اساسی دولت سیزدهم در حوزه صنعت و تولید است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم احیای واحدهای راکد اضافه کرد: افزایش بهره در حوزه صنعت و تولید مستلزم احیای واحدهای راکد و نیمه فعال است.

علی آبادی با بیان اینکه تحول جدی در احیای واحدهای راکد در کشور ایجاد شده است، گفت: انقلابی در حوزه حداکثر سازی بهره وری در واحدهای تولیدی و همچنین احیای واحدهای راکد به راه افتاده و با قدرت ادامه دارد.

وی با تاکید بر لزوم کاهش یابی مصرف انرژی در حوزه تولید افزود: کاهش یابی مصرف انرژی در بخش صنعت و تولید یک رویکرد و راهبرد است و باید نحوه حرکت و ریل گذاری به گونه باشد که کاهش مصرف انرژی بیانجامد.

وزیر صمت با اشاره به تفاوت‌های اقلیمی و جغرافیایی گیلان با برخی استان‌ها اضافه کرد: متناسب با ظرفیت‌های گیلان باید برای توسعه استان برنامه ریزی و تصمیم سازی کرد.

علی آبادی با اشاره به زیست محیطی بودن گیلان بیان کرد: صنایعی که آلایندگی زیست محیطی دارند نباید در گیلان برای آنها برنامه ریزی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم پاگیری صنایع هوشمند در گیلان است، افزود: توسعه گردشگری در گیلان با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت این استان می‌تواند به توسعه صنعتی و اقتصادی بیانجامد.