آغاز رهاسازی بالغ بر ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو و ماهی بومی در هرمزگان

هرمزگان - مدیرکل شیلات هرمزگان از آغاز رها سازی بالغ بر 30 میلیون قطعه بچه میگو و ماهی بومی در هرمزگان همزمان با پنج استان کشور با حضور وبیناری معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و جمعی از مردم و مسئولین خبر داد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از هرمزگان، مسعود بارانی با اشاره به اهمیت حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان به ویژه برای نسل آینده گفت: خوشبختانه با حمایت های سازمان شیلات ایران، مجموعه شیلات در راستای بازسازی ذخایر آبزیان اقدامات خوبی داشته است که از این میان می توان به آغاز عملیات اجرایی احداث سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در سه شهرستان جاسک، بندرلنگه و قشم، احداث و استقرار بالغ بر پنج هزار قطعه سازه زیستگاه مصنوعی در آبهای استان هرمزگان و همچنین رها سازی بالغ بر ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو و ماهی بومی در هرمزگان اشاره کرد.

وی بچه میگوهای برنامه ریزی شده برای رها سازی را از گونه های بومی استان خواند و گفت: خوشبختانه عملیات رها سازی بچه میگو پس از پنج سال توقف، با حمایت استانداری و سازمان شیلات ایران و تلاش های مجموعه شیلات از محل اعتبارات ملی از سرگیری شد که نقش بسزایی در کاهش فشار بر ذخایر میگو آبهای استان دارد.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه رها سازی بچه میگو یکی از راهکارهای موثر در تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی است تصریح کرد: امید است بتوانیم امسال شاهد رونق بیش از پیش صید صیادان زحمتکش استان باشیم. بارانی گفت: هدف از این رهاسازی حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان در دریا و پشتیبانی از جامعه صیادی کشور است و اکنون هرمزگان در زمینه رهاسازی و بازسازی میگو در بین استانهای دیگر پیشرو است.