برگزاری بیست و ششمین رویداد جشنواره خیرین مدرسه ساز هرمزگان/ با ظرفیت‌های خیرین هم‌افزایی شود

هرمزگان - بیست و ششمین رویداد جشنواره خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین از هرمزگان، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در این آئین گفت: در برخی جاها تداخل پروژه های دولتی و خیرین را مشاهده می کنیم موازی کاری شده است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده، با بیان اینکه در جلسه ای که با خیرین سلامت داشتیم با چالش نداشتن ارتباط نزدیک خیرین با دستگاه ها و نهادهای مورد نظر مواجه بودیم، تصریح کرد: برای رفع این چالش بهتر است بانک اطلاعات دقیق بین خیرین و دستگاه های اجرایی ایجاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده، با اشاره به اینکه مسئولان جهت ایجاد ارتباط بین دستگاه هایی چون آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام و … با خیرین پای کار هستند، افرود: در حوزه نیاز سنجی و شناخت نیاز در رفع مشکلاتی که بین خیرین و دستگاه ها وجود دارد یک کمیته مشترک تشکیل شود.

امام جمعه بندرعباس، عنوان کرد: براساس محدوده جغرافیایی کارهای اولویت دار مشخص و جهت خدمت رسانی مطالعه و اولویت بندی شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز منشا برکت در استان هستند، بیان داشت: بی توجهی به نیازهای بلند مدت باعث می شود انسان نیازهای کوتاه مدت را در نظر بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده، با بیان اینکه دست تک تک خیرین نیک اندیش را می بوسم، ادامه داد: امیدوارم با تشکیل کمیته مشترک بنام « جامعه خیرین» مشکلات پیش روی خیرین برطرف شود و دیگر شاهد گلایه خیرین نباشیم.

وی، با بیان اینکه نیاز به نوآوری در امر خیریه داریم، تأکید کرد: در تمام زمینه ها خیر و خیراندیشی مورد تقدیر مسئولان و مردم قرار گیرد.

امام جمعه بندرعباس، با اشاره به این موضوع که پاسداشت خیر یعنی ترویج کار خیر، خاطرنشان کرد: بین ظرفیت خیرین هم افزایی انجام شود.

 

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز هرمزگان: ۲۸۰ پروژه در دست ساخت داریم/ تعداد خیرین استان ۶۵۰ نفر است

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز هرمزگان در این مراسم با بیان اینکه ساخت مدرسه و مراکز آموزشی کار آسانی نیست و همین موضوع سبب شده تا مشارکت در این راه حرف اول را بزند،گفت: بالغ بر ۶۵۰ خیر مدرسه ساز در استان هرمزگان فعالیت می کنند.

سید عبدا… هاشمی، با بیان اینکه مدرسه مهم‌ترین مکانی است که کودکان می‌توانند در آن رشد کنند، اصول انسانی را بیاموزند و در نهایت پیشرفت کشور را حاصل کنند، خاطر نشان کرد: امسال ۲۸۰ پروژه دردست ساخت داریم که هنوز اعتبار آنها مشخص نیست.

هاشمی، با اشاره به اینکه بی‌تردید کمک به کودکان جامعه تاثیر مستقیمی بر روی سرنوشت یک کشور خواهد داشت توضیح داد: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان تومان جذب کمک های خیرین در ساخت مدرسه بوده است.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز هرمزگان، بیان داشت: در واقع خیرین مدرسه ساز با نقش خود در ساخت مدرسه و یاری کودکان محروم کمک می‌کنند تا آینده کشور زیباتر و روشن‌تر شود چه بسا می‌توان گفت کار نیک این افراد برای همیشه ماندگار و جاودانه خواهد ماند. در این میان بسیاری از خیرین مدرسه ساز هستند که به تنهایی یا با مشارکت با خیریه به خصوصی، اقدام به این کار نیک و پسندیده می‌کنند.

 

نائب رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان: مشارکت در مدرسه سازی یکی از نیازهای ضروری جامعه است

نائب رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان در این مراسم گفت: کار خیر ومشارکت در امر مدرسه سازی یکی از نیازهای ضروری جامعه ما است.

علاءالدین عزیزی، افزود: مسیر توسعه از مدارس عبور می کند بنابراین هر کجا که برای سواد و دانایی هزینه می کنیم در حقیقت فایده رسانی به جامعه است.

عزیزی، با بیان اینکه تمام تلاشمان را می کنیم که فضای فیزیکی مناسبی را برای آموزش دانش آموزان آماده کنیم، عنوان کرد: در مسیر دانایی، فهم و والایی حرکت می کنیم و با این دانش مشکلات کشور حل می شود در حال حاضر در برخی از نقاط استان هرمزگان مدرسه سازی داریم.

وی، با اشاره به اینکه در سال گذشته و امسال در ساخت بیش از ۲۰ مدرسه مشارکت داشته ام، ابراز داشت: امید است این نیت را به بالاترین حد و تا آخرین روز حیات ادامه دهیم و آنچه به یادگار می گذاریم بهره مندی خود و فرزندان خود پس از حیات مفید و باعث رشد و تعالی جامعه باشد.