رگبار و رعد و برق در نوار شمالی کشور/وزش باد شدید وقت در تهران

تهران - سازمان هواشناسی پیش بینی کرد: امروز جمعه(۲۵ خرداد) در نوار شمالی کشور استان های واقع در دامنه های البرز و زاگرس مرکزی بخش هایی از مرکز کشور در برخی ساعات، رشد ابر، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گردوخاک و بارش تگرگ رخ می‌دهد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، بر اساس گزارش سازمان هواشناسی کشور امروز جمعه (۲۵ خرداد) در ارتفاعات استان‌های کرمان، یزد، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان در برخی ساعات، رشد ابر رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گردوخاک و بارش تگرگ رخ می‌دهد. شدت بارش‌ها امروز در استان‌های زنجان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، غرب اصفهان، جنوب آذربایجان غربی، شمال سمنان و جنوب گرگان است.

امروز شرق خلیج فارس تنگه هرمز و در سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

بر اساس این گزارش، وضعیت هوای تهران امروز کمی ابری تا ابری، گاهی وزش باد شدید در بعضی ساعت ها، رگبار و رعد و برق به همراه باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.

شنبه و یکشنبه (۲۶ و ۲۷ خرداد) در برخی مناطق شمال غرب دامنه های شمالی و جنوبی البرز، دامنه های مرکزی زاگرس، بخش هایی از مرکز کشور، ارتفاعات استان های کرمان، یزد، شمال و شرق فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

همچنین دوشنبه (۲۸ خرداد) در شمال استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و ارتفاعات استان های مازندران، سمنان، البرز، تهران در بعد از ظهر رگبار پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد. سه شنبه در سواحل غربی دریای خزر اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می شود.

طبق گزارش سازمان هواشناسی کشور، سه روز آینده در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق، شرق بخش‌هایی از مرکز کشور، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و برخی مناق جنوب کشور وزش باد شدید است که احتمال خیزش گردوخاک کاهش دید و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.