استاندار کرمانشاه:

مرز خسروی امسال پذیرای حدود ۲ میلیون زائر اربعین خواهد بود

کرمانشاه - استاندار کرمانشاه با در نظر گرفتن زیرساخت های ایجاد شده جدید در پایانه خسروی و سطح رضایتمندی زائران پارسال پیش بینی کرد که در اربعین امسال حدود ۲ میلیون نفر زائر از این مرز غرب کشور عازم عتبات عالیات شوند.

به گزارش‌ تجارت جنوب آنلاین، محمد طیب صحرایی بامداد جمعه در پایان سرکشی معاون انتظامی امنیتی وزیر کشور از زیرساخت های مرز خسروی اظهار کرد: در سطح ملی و استانی اهتمام ما این است که شرایط و امکانات بسیار خوبی را برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی آماده کنیم.

وی اظهار کرد: زائران اربعین حسینی که سال گدشته از مرز خسروی به کربلای معلا مشرف شدند شاهد بودند امکانات رشد بسیار خوبی داشت و امسال نیز این امکانات ارتقای بهتری را خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه گفت: در زمینه کیفیت پارکینگ ها، سطح دسترسی به مرز و امکانات، سرویس بهداشتی، اسکان، خدمات تغذیه و مراقبت های بهداشت و درمان اقدامات خوبی صورت گرفته است، همچنین زائرانی که مرز خسروی را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب می کنند می توانند در کنار راهپیمایی اربعین و نجف به سامرا و کاظمین مشرف شوند و این مزیت تنها در مرز خسروی فراهم است.

استاندار کرمانشاه: مرز خسروی امسال پذیرای حدود ۲ میلیون زائر اربعین خواهد بود

وی همچنین در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه در مرز خسروی گفت: باید متناسب با حجم زائرانی نیازهای پیش رو برنامه ریزی داشته باشیم‌ و این برنامه ها باید با ۲ رویکرد کوتاه مدت برای اربعین امسال و بلند مدت پنج ساله برای سال های آینده جهت رفاه زائران باشد.

وی بر تامین آب و برق پایدار در مرز خسروی و منذریه، افزایش سرویس های بهداشتی و تامین آب و برق مورد نیاز در طول مسیر، تکمیل قطعات ۹ و ۱۰ بزرگراه کربلا، سامان دهی موکب ها، استفاده از مجموعه های مردمی و تکمیل پروژه های ناتمام مرتبط تا پیش از اربعین امسال تاکید کرد.

استاندار کرمانشاه مجموعه اقدامات دولت سیزدهم را برای افزایش زیرساخت در مرز خسروی برای رفاه زائران ارزشمند توصیف کرد.

در این جلسه اعضای ستاد اربعین گزارش عملکردی در خصوص آخرین اقدامات ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای خدمات رسانی به زائران ارائه کردند.

استاندار کرمانشاه: مرز خسروی امسال پذیرای حدود ۲ میلیون زائر اربعین خواهد بود

خسروی کوتاهترین مسیر به کربلای معلی

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی – منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.