سیلاب، راه روستایی بخش مرکزی سوادکوه را تخریب کرد

مازندران - فرماندار شهرستان سوادکوه گفت: بارش‌های سیل آسا و رگباری عصر روز گذشته(جمعه) در این شهرستان به وقوع سیلاب و تخریب راه روستایی بخش مرکزی در محور "اَنِند" و " چِرات" منجر شد.

به کزارش تجارت جنوب آنلاین از مازندران، رمضان غلامی روز شنبه افزود: سیلاب اخیر موجب خسارت های سنگین راه های روستایی بخش مرکزی شهرستان سوادکوه شده است و نیروهای امدادی و خدمات رسان برای بازگشایی مسیر در حال تلاش هستند.

وی ادامه داد :سه دستگاه لودر برای بازگشایی محور به مسیر اعزام شده است و تلاش برای اعزام تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز نیاز است.

فرماندار شهرستان سوادکوه اظهار کرد: سیلاب روز گذشته همچنین به روستای ” اِوات” و محور خطیرکوه هم خسارت زد و آبگرفتگی در برخی نقاط شهر زیراب نیز شاهد بودیم.

وی گفت: با توجه به خسارت سنگین در محور ” اَنِند” و ” چِرات” و مسدود شدن کامل جاده از مردم درخواست داریم از تردد در این مسیر خودداری کنند و باتوجه به ادامه روند بارندگی تا پایان هشدارها از تردد در ییلاقات و توقف کنار رودخانه‌ها پرهیز کنند.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه شب ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ بارش‌های رگباری در ارتفاعات چالوس منجر به طغیانی شدن رودخانه چالوس و وقوع سیلاب و انسداد جاده کندوان شد که این سیل خساراتی را نیز به دنبال داشت.

طبق آخرین آمار رسمی اعلام شده پس از این سیل در منطقه دزدبن جاده چالوس و محدوده رستوران دربند چند خودرو گرفتار سیلاب شدند و جریان شدید آب دست‌کم هفت خودرو را طعمه خود کرد.

در این سیل علاوه بر خسارت به زیرساخت‌ها و برخی واحدهای تجاری حاشیه جاده، ۱۶ نفر مصدوم و سه نفر مفقود شدند. همزمان با تلاش تیم‌های امدادی برای پاکسازی جاده و بازگشایی مسیر رودخانه، جست‌وجو برای مفقودان حادثه نیز توسط نیروهای امدادی در حال انجام است.