آغاز برداشت دانه های روغنی کلزا و کاملینا از مزارع استان قزوین

قزوین - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز برداشت دانه های روغنی کلزا و کاملینا از مزارع کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قزوین، علی راه انجام روز شنبه با اعلام این خبر افزود: در سال زراعی جاری سه هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت کلزا و بیش از ۳۰۰ هکتار به زیر کشت کاملینا رفته است.

وی پیش بینی کرد: حدود ۱۰ هزار تن کلزا و ۲۰۰ تن کاملینا از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

راه انجام اضافه کرد: ارقام کشت شده کلزا در مزارع کشاورزی استان، اکاپی، نپتون، هیدرومیل، نیما و نفیس و رقم کاملینا، سهیل است.

وی اظهار داشت: در سال جاری پنج مرکز خرید در سطح شهرستانهای تاکستان، بوئین زهرا و آبیک و شهرستان البرز با دو مرکز برای خرید تضمینی این دو محصول یاد شده پیش بینی شده است.

وی قیمت خرید تضمینی کلزا را از قرار هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان و کاملینا ۳۳ هزار تومان ذکر کرد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طی سال های اخیر توسعه کشت دانه های روغنی به منظور خودکفایی در استحصال روغن خوراکی در اولویت برنامه های الگویی کشت زراعی استان قرار گرفته است.

راه انجام افزود: در کشت زراعی پاییزه، کلزا بعنوان یک گیاه با مصرف آبی بهینه در تناوب با گندم گزینه مناسبی است و همچنین کاملینا بعنوان گیاهی کم آب بر در مناطق دارای محدودیت آب و حتی مناطق دیم با بارش مناسب با هزینه تولید گزینه مناسبی برای کشاورزان است.