هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۰۳/۲۶؛ بارش‌های شدید محلی در ۱۱ استان

سازمان هواشناسی از بارش های شدید محلی، صاعقه، سیلاب ناگهانی، طغیان رودخانه‌های فصلی، احتمال بارش تگرگ، لغزندگی جاده‌ها و خسارت به کشاورزان ۱۱ استان خبر داد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، بر اساس پیش‌بینی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا یکشنبه در ساعات بعدازظهر و شب در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، شمال شرق، شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، نواحی مرکزی کشور، استانهای واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی شمال استانهای فارس و کرمان رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط دوشنبه تا چهارشنبه در برخی نقاط شمال غرب استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی روی خواهد داد.

طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق و مناطق واقع در دامنه‌های شرقی البرز وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. شرق دریای عمان نیز در سه روز آینده مواج است.

هشدار سطح نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش‌های شدید محلی

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۲۶

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ، در برخی نقاط اصابت صاعقه

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۲۶: آذربایجان غربی، اصفهان، شمال و شرق فارس، نیمه غربی یزد، نیمه شمالی کرمان، مازندران، گلستان، ارتفاعات شمالی استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان.

اثر مخاطره: جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم‌اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌‎های اجرایی، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع.