استاندار: احداث پروژه راه آهن و تکمیل چهار خطه‌های لرستان سرعت می‌گیرد

لرستان - استاندار لرستان با اشاره به تامین اعتبار طرح های اولویت دار استان، گفت: احداث پروژه راه آهن و تکمیل چهار خطه‌های اولویت‌دار لرستان سرعت می گیرد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از لرستان، ابوطالب شفقت عصر عصر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به بازدید معاون برنامه‌ریزی و مالی وزارت راه و شهرسازی از طرح های اولویت دار استان، اظهار کرد: توافقات خوبی در خصوص تکمیل طرح‌های اولویت‌دار استان و پروژه راه آهن صورت گرفت و در نتیجه این بازدید، بخشی از طرح های اولویت دار استان تامین اعتبار شد.

وی افزود: تامین اعتبار بخشی از پروژه‌های اولویت‌دار استان از جمله چهار خطه‌های اصلی( خرم آباد- نور آباد، خرم آباد -کوهدشت، ازنا- شازند، اشترینان -نهاوند) به مبلغ چهار هزار میلیارد ریال و تکمیل راه آهن در حدود ۹ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال مورد توافق قرار گرفت و قرار شد که به زودی کارگاه مذکور فعال شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه علاوه بر این پروژه‌ها چند موضوع دیگر نیز مورد توجه قرار گرفت، اضافه کرد: تامین سهمیه فوق العاده قیر برای آسفالت جاده‌های روستایی و تکمیل یکی از دو واریانتی که در مسیر اربعین از شهرستان کوهدشت عبور می‌کند در برنامه آتی مطالعات لازم آن انجام خواهد شد.

شفقت با اشاره به وضعیت پروژه ها در خصوص اهمیت سرعت بخشیدن به آنها تاکید و اظهار کرد: تسریع در روند اجرای پروژه های راه و شهرسازی در لرستان یک مطالبه عمومی است که برای به نتیجه رسیدن و بهره‌برداری از آنها مستلزم نگاه ویژه دولت و مسئولان وزارت راه و شهرسازی هستیم.