طی یک سال گذشته در قزوین؛

بیش از ۲۲۱ میلیون مترمکعب گاز به جایگاه‌های سوخت CNG استان توزیع شده است

قزوین - مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین از توزیع بیش از ۲۲۱ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به جایگاه‌های سوخت CNG استان در یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قزوین، علی حجتی‌پور روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: سال گذشته ۲۲۱ میلیون و ۴۵۴ هزار مترمکعب گاز طبیعی به جایگاه‌های سوخت CNG استان تحویل داده شده است.

وی با اشاره به این مطلب که این میزان گاز به ۵۹ جایگاه سوخت CNG فعال استان تحویل داده شده است، افزود: استان قزوین جزء مناطقی است که مشکل خاصی در زمینه توزیع و تحویل گاز به خودروها ندارد.

حجتی‌پور با بیان این مطلب که سوخت CNG نسبت به بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده‌های فسیلی، آلاینده‌های محیطی کمتری تولید می‌کند، ادامه داد: ارزان‌بودن و مقرون‌به‌صرفه بودن استفاده از CNG از مهم‌ترین مزایای این سوخت است که آن را برای جامعه قابل‌دسترس می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین همچنین ارتقای ضریب نفوذ گاز طبیعی در صنعت حمل‌ونقل را یکی از اهداف راهبردی صنعت گاز عنوان و تأکید کرد: استفاده از گاز طبیعی به‌عنوان سوخت خودروها، علاوه بر صرفه اقتصادی، آلودگی کمتری تولید کرده و به حفظ محیط‌زیست نیز کمک می‌کند.

حجتی‌پور تصریح کرد: همچنین دردسترس‌بودن، داشتن بازدهی مطلوب و حذف رسوبات حاصل از احتراق از جمله ویژگی‌های گاز طبیعی به‌عنوان یک انرژی پاک است که می‌تواند جایگزین سایر سوخت‌های دارای آلایندگی بالا شود.

وی همچنین با تأکید بر مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی، خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در مصرف انرژی در همه بخش‌های خانگی، تجاری و سایر بخش‌های غیرمولد نقش مهمی در ذخیره‌سازی منابع ملی و هدایت آن به سمت بسترهای ایجادکننده اشتغال برای جوانان کشور دارد.