ذبح دام روز عید قربان در کشتارگاه های قزوین رایگان است

قزوین - مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: ذبح دام روز عید قربان در کشتارگاه های صنعتی استان و مکان های موقت ویژه کشتار به شکل رایگان برای عموم انجام می شود.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قزوین، مهدی جلوخانی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: این اقدام به منظور رعایت نکات بهداشتی و با هدف حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام انجام می شود.

وی از آمادگی بیش از ۳۱ تیم برای ارائه خدمات به شهروندان در روز عید سعید قربان خبر داد و افزود: این تیم های به صورت سیار و ثابت با هدف مقابله و جلوگیری از سرایت بیماری های مشترک بین دام و انسان در روز عید سعید قربان خدمات رسانی خواهند کرد.

جلوخانی ادامه داد: همچنین در روز عید قربان اداره کل دامپزشکی استان قزوین جایگاه‌های موقت عرضه و ذبح دام را با همکاری سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری و اتحادیه قصابان برای عرضه دام زنده آماده‌سازی و تجهیز کرده است که دامپزشکان حاضر در جایگاه‌های مذکور معاینات قبل از ذبح دام را انجام داده و پس از نظارت بر ذبح شرعی دام توسط روحانی حاضر در محل، لاشه دام کشتار شده نیز توسط کارشناسان دامپزشکی بازرسی بهداشتی خواهد شد تا سلامت و حلیت گوشت مصرفی تضمین شود.

به گفته این مسوول، هرگونه معاینات دام زنده قبل از کشتار، بازرسی‌های  بهداشتی پس از کشتار دام و نظارت‌های شرعی در زمان کشتار دام که روز عید قربان از سوی کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین و شبکه‌های دامپزشکی تابعه صورت می‌گیرد، رایگان است.

مدیر کل دامپزشکی قزوین نگهداری لاشه گوشت دام به مدت ۲۴ ساعت در یخچال را عامل مهمی در کاهش انتقال بیماری عنوان کرد و یادآور شد: از شهروندان خواهشمندیم که از تماس با دام زنده به علت احتمال وجود انگل های خارجی ناقل بیماری تب کریمه خودداری کرده و از مصرف لاشه دام بلافاصله پس از ذبح پرهیز کنند.

وی، شماره ۴ رقمی ۱۵۱۲ را پل ارتباطی مردم و دامپزشکی برای ارائه خدمات عنوان کرد.