نماز عید سعید قربان در قزوین اقامه شد

قزوین - نماز عید سعید قربان صبح دوشنبه به امامت آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در شهر قزوین اقامه شد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قزوین، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خطبه های نماز عید قربان افزود: بهترین قربانی مؤمن در نزد پروردگار که از پیامبران الهی باید بیاموزیم، همان رعایت تقوایی الهی  است و روایات بسیاری داریم که بهترین توشه مؤمن در دنیا و آخرت، تقوای الهی است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی افزود: به هابیل و قابیل نگاه کنید که قربانی کدام‌ یک از آن‌ها پذیرفته شد، خیلی‌ها هستند که قربانی می‌دهند، اما اعمال آن‌ها به خاطر دوری از قرآن و پیامبر مورد قبول درگاه حق قرار نمی‌گیرد.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به حوادث یکسال گذشته  اظهار کرد:حوادث مختلفی در سال گذشته رخ داد که حماسه بزرگ طوفان الاقصی از آن جمله بود که جهان را تحت تاثیر قرارداد و مانند زلزله ای برای صهیونیست ها بود.

وی گفت: موضوع دیگر عملیات وعده صادق بود و صهیونیست ها مورد اصابت موشک های فراوان قرار گرفتند و همه جهان افول و ضعف و ناتوانی اش را  دید.

آیت الله عابدینی ادامه داد: سومین حادثه سال قبل سیطره انصارالله یمن بر دریای سرخ بود که امریکا و اسرائیل و انگلیس بعنوان حامیان اسرائیل را تحقیر کرد و این حماسه آفرینی ادامه دارد و از یمن سرزمین های اشغالی را مورد اصابت موشک هایی با دو هزار کیلومتر برد قرار دادند.

وی ادامه داد: همچنین چهارمین موضوع مهم قیام جهانی علیه نسل کشی صهیونیستهاست که در همه نقاط دنیا اعم از دانشگاههای امریکا و دهها دانشگاه صدای حق طلبی بلند بود و فریاد محکومیت دانشجویان و مردم علیه نسل کشی اسرائیل بلند شده است.

خطیب نماز عید قربان در قزوین  افزود: رهبری انقلاب برای دانشجویان امریکا نامه نوشتند و آنها فهمیدند که در این دنیا رهبری دارند که روی آنها مانند فرزندان ایران اسلامی حساب باز شده که در این حرکت برخی دانشجویان زندانی و برخی اخراج شدند.

وی در ادامه شهادت رئیس جمهور متدین و قرآنی و خادم الرضا و خادم ملت و دین و قرآن را از حوادث تلخ امسال دانست و یاد آورشد: شهادت آیت الله رئیسی، امیر عبداللهیان که یک قاسم سلیمانی در عرصه بین الملل بود، امام جمعه و استاندار تبریز و هیئت همراه از حوادث تلخی بود که مردم را متاثر کرد.

وی گفت: شهادت بهترین مقام است که این انسانهای والا به آن رسیدند و ماندگار شدند و مردم نیز با حضور در مراسم تشییع حماسه بزرگی آفریدند و علیرغم همه تبلیغات رسانه ای دشمنان ملت ما قیام کرد و این تشییع جنازه در همه نقاط ایران به روزی حماسی تبدیل شد و دشمنان را از آسییب رساندن پشیمان کرد.

امام‌ جمعه قزوین از مردم استان خواست تا با حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری حماسه دیگری را خلق کنند.

وی یاد آور شد: باید در جستجوی رئیس جمهوری باشیم که اخلاق، منش و روش زندگیش ساده و شبیه به رئیسی باشد تا جای خالی آن شهید خدمتگزار جبران شود.