عملیات اجرایی احداث میدان عرضه دام زنده در بندرعباس آغاز شد +فیلم

هرمزگان - شهردار بندرعباس در بازدید میدانی با خبرنگاران هرمزگان از آغاز عملیات اجرایی احداث میدان عرضه دام زنده کشتارگاه دام شهرداری بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین از هرمزگان، مهدی نوبانی افزود: عملیات اجرایی این میدان در زمینی به مساحت محوطه ۷۰۰۰ مترمربع و مساحت مجموع آغل های دام ۲۰۰۰ مترمربع با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان آغاز شد.

نوبانی، توضیح داد: میدان عرضه دام زنده کشتارگاه دام شهرداری بندرعباس با طراحی استاندارد شامل محوطه سازی، فضای سبز، غرفه های دام، اتاق مدیریت و… کاملاً مجهز به استانداردهای روز است که با ۴۰ غرفه در دهۀ فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی، عنوان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده کشتارگاه نیمه صنعتی نیز تا هفته دولت به بهره برداری می رسد.

 

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان در ادامه گفت: فضایی که برای میدان دام در نظر گرفته شده سنتی است که این فضا مشکلاتی از جمله انتقال بیماری از دام به انسان را ایجاد می کند.

مصطفی فخرآبادی پور، افزود:کنه ها عامل شیوع بیماری تب کریمه کنگو در دام‌ها هستند که در زمان گرم بودن هوا بیشترین فعالیت را دارند و از اواخر فروردین تا اوایل پاییز بیشترین میزان شیوع را دارد از طرفی کنه در فضای سنتی رشد می کند.

فخرآبادی پور، ادامه داد: وقتی فضای مناسب و بهداشتی با زیرساخت مناسب آماده کنیم فرآیند نظارت های بهداشتی و ضدعفونی و شستشو را به صورت اصولی و کامل انجام دهیم چرخه انتقال بیماری و سیر تکامل کنه ها در وضعیت بهداشتی حذف می شود.

وی، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از میدان عرضه دام زنده کشتارگاه دام شهرداری بندرعباس امکان انتقال بیماری از دام به انسان بسیار کم می شود.