نگاه پزشکیان به حوزه زنان ویژه است

قزوین - قائم مقام معاونت زنان ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان گفت: در دولت مسعود پزشکیان به دلیل باورمندی او به جایگاه زنان ،رسیدگی به مسائل این حوزه ویژه خواهد بود.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قزوین، پروانه مافی در مراسم افتتاحیه ستاد بانوان دکتر مسعود پزشکیان در قزوین افزود: در حوزه زنان با مشکلات عدیده‌ای بسیاری مواجه هستیم متأسفانه آشفتگی در تصمیم گیری‌ها داریم، تداخل قوانین و مقررات در حوزه اقتصاد و مسائل اجتماعی بسیار است، اما دختران خواهان رعایت شأن، حرمت و کرامت در جامعه هستند و دکتر پزشکیان فردی است که به این موضوع توجه ویژه دارد.

وی اظهار کرد: دکتر پزشکیان یک برندی است که با سایر کاندیداها بسیار متفاوت است؛ او یک ویژگی دارد که هیچ یک از کاندیداها ندارد و آن این است که این مرد بزرگ ۲۷ سال به همسر پزشک خود که از دست داده بود، وفادار ماند و فرزندان خود را با وجود مشغله‌های بسیار به ثمر رساند. مردی که به خانواده و زنش وفادار است، به ملت هم وفادار خواهد بود. با رأی به این مرد بزرگ، ریسمان کشور را به یک انسان متمدن، خداخواه و متخصص بسپاریم.

مافی ادامه داد: برگزاری انتخابات در یک فاصله کوتاه نشان داد که قانون‌ اساسی کشور به درستی اجرا می‌شود. و همچنین تأیید صلاحیت دکتر پزشکیان به عنوان یکی از نامزدهای جبهه اصلاحات این فرصت را در اختیار اصلاح طلبان قرار داده تا بار دیگر تغییر را در کشور رقم بزنند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه، اصلاح‌طلبان در انتخابات‌های پیشین تمایل چندانی به حضور در انتخابات نداشتند، افزود: این واکنش اصلاح طلبان، منجر به تجربه خوبی شد چراکه فهمیدیم قهر با صندوق هیچ فایده‌ای ندارد.

این فعال اصلاح طلب تصریح کرد:این مملکت برای آبا و اجداد ما بوده و حق همه ما است که از آن‌ استفاده کنیم، امسال به این نتیجه رسیدیم که نباید این فرصت را از دست بدهیم و قهر کردن با صندوق رای هیچ فایده‌ای برای جریان اصلاحات نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه حضور دکتر پزشکیان وزنه‌ای از امید را در جامعه ایجاد کرده است تاکید کرد: تا انتخابات زمان قابل توجهی باقی نمانده و از تک تک کسانی که اندیشه اصلاح و تغییر دارند،‌ می‌خواهم از همین امشب همت کنند و هرکدام کدام بین هشت تا ۱۰ نفر را برای رأی به دکتر پزشکیان ترغیب نمایند حتی اگر با یک‌میلیون رای بازنده شویم، بازهم این فضا ظرفیت خوبی برای مطالبه‌گری است.

مافی تاکید کرد: اختیارات رییس جمهور محدود نیست و و قطعاً رئیس جمهور می‌تواند در راستای تحقق مطالبات زنان نقش مثمرالثمری داشته باشد. مگر دختران جوان ما چه می‌خواهند، جز اینکه می‌گویند در دانشگاه تحت فشار رفتارهای سلیقه‌ای هستند و به نظرم این خواسته و مطالبه از حقوق اساسی آن‌ها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بی‌شک تسهیل در سیاست گذاری داخلی در کشور یکی از دغدغه‌های ملت است. همه ما امروز به آشتی ملی و بازسازی اعتماد داخلی نیاز داریم، فقط یک رییس جمهور می‌تواند اعتماد سازی را ایجاد کند و احساس تبعیض و نابرابری در اجتماع را رفع کند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه نابرابری همه جامعه به خصوص زنان را رنج می‌دهد، اضافه کرد: سال گذشته آمارها نشان داد که از هر ۱۰۰ شغل جدید فقط ۱۷ ردیف شغلی به زنان اختصاص یافته است، این اختلاف خیلی زیاد نشان از یک نابرابری فاحش دارد. درحالی که ظرفیت‌های کشور به قدری است که اگر بخواهند همه دختران جوان ما می‌توانند پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار شوند. قطعا چنین شخصی اگر به عنوان یک رئیس جمهور انتخاب شود، یاری‌گر جامعه زنان است.

وی یاد آور شد : قطعاً توانمندی جامعه زنان، اعتقاد راسخ پزشکیان است. بسیاری از نزدیکان دکتر پزشکیان معتقدند که وی رابطه‌ای حسنه با همسر مرحومش داشت و همیشه مقام زن برای ایشان مورد تکریم بود. همسر مرحوم دکتر پزشکیان نقل می‌کردند که ایشان حتی در زندگی شخصی آشپزی می‌کردند و کمک کننده خانواده بودند.

عضو شورای راهبردی و سیاستگذاری ستاد مرکزی دکتر پزشکیان افزود: امروز طیف وسیعی از دختران ما با خشونت‌هایی متعدد روبرو شده و سرخورده شده‌اند، ما می‌توانیم با همین قوانین آن‌ها را راضی نگهداریم، ضمن اینکه پزشکیان به دنبال عدل و انصاف هستند و این سخن ادعای کوچکی نیست.

Print Friendly, PDF & Email