شهید چمران در لحظه‌های حساس برای حمایت از نظام در صحنه بود

هرمزگان - فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام با بیان اینکه ۳۱ خردادماه سال روز شهادت شخصیتی بسیار برجسته و خارق العاده یعنی شهید دکتر مصطفی چمران است، گفت: امروز را به همین مناسبت روز ملی بسیج اساتید نامگذاری کرده‌اند.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از هرمزگان، سردار اباذر سالاری با بیان اینکه شهید چمران می‌تواند الگوی خوبی برای تمامی اساتید دانشگاه‌های کشور باشد، اظهار کرد: شهید چمران در عین حال که در مکتب علم و دانش فعالیت می‌کرد در حوزه‌های انقلابی، جهادی و در لحظه‌های حساس برای حمایت از نظام در صحنه بود.

وی تصریح کرد: اساتید دانشگاه موظفند پیشرفت‌های نظام را برای نسل جوان بازگو کنند، چرا که مهمترین هدف دشمن در جنگ شناختی، ایجاد و تزریق روحیه ناامیدی بین جوانان کشور است.

وی با بیان اینکه اساتید دانشگاه باید با بیان دستاورد‌های نظام، حربه‌های دشمن را خنثی کنند، گفت: یکی از وظایف بسیار مهم جامعه دانشگاهی ما شناخت و معرفی شخصیت‌های برجسته ای چون شهید چمران و شهدای عالی مقام دیگر است.

سردارسالاری عنوان کرد: آنچه که شهید چمران را از سایرین متمایز می‌کرد و باعث شد تا سرآمد همه نام‌آوران شود، علاوه بر نبوغ و جایگاه علمی فوق العاده او، دردمندی ایشان نسبت به جامعه و احساس مسئولیت داشتن در برابر آحاد مسلمانان برای رهاشدن از قید دشمنان بود.

وی افزود: شهید چمران با آن جایگاه علمی برجسته ای که داشتند معتقد بودند باید ما افراد مجاهد تربیت کنیم نه مبارز، این اعتقاد ایشان را دقیقا ما در مرحله عمل به چشم می‌بینیم.

فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام تصریح کرد: شهید چمران در مسیر هجرت، جهاد و شهادت بود و با وجود موقعیت‌های مناسب و سفر به کشورهای خارج برای علم آموزی اما وظایف خود را در مقابل کشور فراموش نکرد و با درک مناسب از اوضاع جهان مسئولیت خود را رها نکرد.
وی با بیان اینکه در سالروز شهادت شهید چمران به دنبال نمایش این ارزش ها برای جامعه مخصوصا برای اساتید تراز انقلاب باشیم، گفت: دکتر مصطفی چمران به سادگی شهید چمران نشد، بلکه برای رسیدن به این درجه، سختی‌های بسیاری کشید و منیت‌ها را از خود دور کرد.
فرمانده سپاه استان هرمزگان افزود: ولایت‌مداری از ویژگی‌های شاخص شهید چمران بود و با همین روحیه وارد پاوه شد و کومله و دموکرات‌ها را با رهبری و پشتیبانی امام خمینی (ره) شکست داد.

وی افزود: برخلاف ظاهر و زندگی سرتاسر مبارزه شهید چمران، کسانی که از نزدیک با او زندگی و رفاقت کرده اند، به روحیه جهادی و ساده زیستی و عارفانه او غبطه خورده اند. روحیه‌ای که واقعا خیلی کمتر گفته و شنیده شده است.

سرداراباذر سالاری در پایان به صحبتی از امام خمینی ره که استاد بارز این شاگرد مجاهد عارف بودند اشاره کرد: امام خمینی(ره) پس از شهادت چمران در خطابه ای فرمودند: «چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا کرد و در این دنیا شرف را بیمه کرد و در آن دنیا هم رحمت خدا را بیمه کرد، ما و شما هم خواهیم رفت؛ مثل چمران بمیرید.

Print Friendly, PDF & Email