۴۳۰ زندانی در قزوین دارای پابند الکترونیکی هستند

قزوین -مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی قزوین از گذراندن دوران محکومیت بیش از ۴۳۰ زندانی با پابند الکترونیک در خارج از زندان‌ خبر داد و گفت: سیاست کاهش جمعیت کیفری و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در سال‌های اخیر از سوی دستگاه قضا دنبال شده و همواره مورد تاکید مقامات عالی قضایی بوده است.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قزوین، فرهاد بهرامی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضایی افزود: ماموریت اصلی سازمان زندان‌ها، اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت شرافتمندانه آنها به جامعه است.

وی اظهار کرد: رویکرد سازمان زندان‌ها، رویکردی اصلاحی، فرهنگی و تربیتی است و ماموریت اصلی سازمان زندان ها اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت شرافتمندانه آنها به جامعه است.

بهرامی با بیان اینکه پابند الکترونیکی یکی از ابزارهای نوین و قانونی برای کاهش جمعیت زندانیان به شمار می‌رود، تصریح کرد: این اقدام علاوه بر جلوگیری از افزایش جمعیت زندانیان این امکان را می دهد تا افراد دوران محکومیت خود را در کنار خانواده سپری کنند.

این مسوول اضافه کرد: افرادی که از پابند الکترونیک استفاده می کنند به صورت برخط از طریق سامانه های الکترونیکی در مرکز استان رصد شده و زندانیانی می توانند از پابند الکترونیکی استفاده کنند که به جرایم تعزیری از درجه پنج تا هشت محکوم شده و شرایط لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به آموزش های سوادی آموزی، احکام، اخلاق، نهج البلاغه، قرآن، اقامه نماز، ورزش و تربیت بدنی و غیر ویژه زندانیان ادامه داد: همچنین در زندان انجام ورزش زورخانه ای، هنرهای خطاطی، تئاتر، موسیقی و سرود مورد توجه قرار دارد.

مدیرکل زندان های استان قزوین گفت: همچنین در حوزه اشتغال و حرفه آموزی هم برای کسانی که فاقد مهارت هستند کارگاه های آموزشی در نظر گرفته شده و در سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۱۴۵ نفر گواهی مهارت گرفتند.

بهرامی اضافه کرد: طی یک سال گذشته با کمک استانداری ۱۱ میلیارد تومان اعتبار ویژه زندانیان و خانواده های آنها دریافت کردیم و ۹۲ نفر از زندانیان از تسهیلات اشتغال برخوردار شدند.

بهرامی خاطرنشان کرد: رسیدگی به وضعیت درمان زندانیان و مددکاری هم انجام می شود و مشکلات قضایی و پرونده آنها مورد رسیدگی قرار می گیرد.

به گفته این مسوول، هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ زندانی در استان نگهداری می شوند در حالی که ظرفیت استان یک هزار و ۲۰۰ نفر است و حدود دو درصد از زندانیان زن هستند.

وی یاد آور شد: در حال حاضر چهار موسسه کیفری داریم شامل چوبیندر، کانون اصلاح و تربیت، زندان بویین زهرا و اردوگاه آراسنج که در کانون اصلاح و تربیت نیز ۱۲ نفر در سنین ۱۳ تا ۱۷ سال نگهداری می شوند.

Print Friendly, PDF & Email