حریق گسترده در یک کارگاه تولید مبل و انبار چوب در اصفهان مهار شد

اصفهان _ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حریق گسترده در یک کارگاه مبل و انبار چوب واقع در خیابان امام خمینی(ره) اصفهان با تلاش آتش نشانان بدون تلفات جانی مهار شد.

به گزارش تجارت حنوب آنلاین از اصفهان، منصور شیشه‌فروش روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ساعت یک و ۵۶ دقیقه بامداد امروز گزارشی به سازمان آتش‌نشانی مبنی بر آتش سوزی در یک انبار چوب گزارش شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس ابتدا از نزدیکترین ایستگاه‌های آتش‌نشانی گروه‌های اطفاء به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به ابعاد گسترده حادثه و برای پیشگیری ار سرایت آتش به اماکن مجاور، تیم‌های آتش نشانی از ۱۸ ایستگاه شهرداری با تجهیزات و خودروهای تانکرهای آبرسان و نیز تیم‌های کمکی آتش‌نشانی از شهرداری‌های خمینی‌شهر و شاهین‌شهر اعزام شدند و اقدام به اطفاء حریق، کنترل و ایمن سازی و پاکسازی محل کردند.

حریق گسترده در یک کارگاه تولید مبل و انبار چوب در اصفهان مهار شد

وی تاکید کرد: مدیریت بحران استان در باره ضرورت اجرای طرح‌های کاهش خطر به تمام واحدهای صنفی، تجاری و صنعتی با اولویت رعایت الزامات ایمنی در انبارها و نگهداری و دپوی مواد، کالاهای مصرفی و توزیعی و رعایت فاصله بین محل انبار تا اماکن دیگر هشدار داده است.
شیشه‌فروش گفت: با توجه به افزایش دما و احتمال وقوع حریق باید اصلاح شبکه‌های فرسوده برق، رعایت ایمنی و امکان نشت در تاسیسات گاز، استقرار سیستم‌های برخط اعلان و اطفای حریق در واحدها و کارگاه‌های تولیدی مورد توجه و کنترل قرار گیرد.

حریق گسترده در یک کارگاه تولید مبل و انبار چوب در اصفهان مهار شد

وی اضافه کرد: همچنین به مراکز امدادی و آتش‌نشانی و شرکت‌های توزیع برق و گاز برای بررسی وضعیت ایمنی بیشتر تاکید و قرار شده است تا راه‌های دسترسی اضطراری برای ورود خودروهای آتش‌نشانی به محل با اطلاع‌رسانی بموقع به واحدهای آتش‌نشانی اعلام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به کارگاه‌های صنعتی و تولیدی نیز هشدار داد تا به منظور ایمن شدن واحدهای تولیدی خود، اموال و دارایی‌هایشان را در برابر حوادث بیمه و ایمن کنند.

به گزارش تجارت حنوب آنلاین، اصفهان بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی دارد.