امام جمعه قزوین:

مشارکت حداکثری در انتخابات وظیفه شرعی و ملی است

قزوین - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه سرنوشت کشور در روز انتخابات تعیین می شود، گفت: مشارکت حداکثری در این رویداد مهم سیاسی یک وظیفه شرعی و ملی بوده که در زندگی همه مردم جامعه تاثیرگذار است.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی  در خطبه های نماز جمعه قزوین با اشاره به مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح افزود : انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم، در انتخابات ما ۲ دغدغه مهم داریم، دغدغه اول مشارکت حداکثری است، همه باید مبلّغ این مسئله باشیم، هر مسلمانی هر جایی که هست، زن، مرد، پیر، جوان، در شهر و روستا وظیفه دارد مبلّغ انتخابات باشد، یعنی دیگران را به حضور در انتخابات دعوت کند.

آیت‌الله عابدینی افزود: اگر کسی به هر دلیلی آمادگی ندارد و نمی خواهد پای صندوق رای بیاید، ما باید اهمیت این موضوع را برایش تشریح کنیم و بگوییم اگر شما پای صندوق رأی نیایید و آمار شرکت کنندگان در انتخابات پایین باشد، صهیونیست های کودک کش و نسل کش خوشحال می شوند، چه کسی حاضر است آنها را خوشحال کند؟!

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: من اعتقاد دارم ما هر دینی داشته باشیم، هر حزب، گروه، عقیده و سلیقه ای نمی پسندیم صهیونیست ها و مستکبرین خوشحال شوند، ما می خواهیم خدا از ما خوشحال شود، ما می خواهیم امیرالمؤمنین و اولاد امیرالمؤمنین از ما خوشحال باشند، ما می خواهیم دل بی پناهان غزه از ما شاد شود و این راهش این است که آراء حداکثری داشته باشیم. پس همه ما باید تبلیغ کنیم و به اینکه دیگران را پای صندوق رأی بیاوریم، افتخار کنیم.

وی عنوان کرد: انتخابات اصلح نکته مهم دیگر است، در میان شش کاندیدای ریاست جمهوری باید ببینیم کدامشان سنخیت، سلیقه و روحیات نزدیک تری به امیرالمؤمنین و ائمه اطهار دارد، بگوییم الگوی ریاست جمهوری که همه مردم دلشان در شهادتش داغدار شد، کدامیک از این نامزدها به شهید رئیسی نزدیک تر است چرا که از ایشان ضرر ندیدیم بلکه از او عزت، فایده و اقتدار دیدیم و باعث شد ما در دنیا سربلندی کنیم و وحدت و انسجام به وجود بیاید و خودمان را محتاج اجانب نبینیم و کارخانه ها فعال شدند و اشتغال بهتر شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: ما دنبال رئیس جمهوری هستیم که شبیه آیت الله رئیسی باشد و این هم دومین مسئولیتی است که در ایام انتخابات داریم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: دعا می کنیم و می گوییم خدایا به عزت و سربلندی رسول اکرم (ص) و به مظلومیت امیرالمؤمنین (ع) و ائمه اطهار (ع) و همه شهیدان از جمله شهید خدمت، شهید جمهور آیت الله رئیسی و به حرمتی که همه این بزرگواران در پیشگاه تو دارند، ما را در انتخاب رئیس جمهوری اصلح که مورد رضایت خودت می باشد، موفق بدارد.

وی افزود: از خداوند می خواهیم آنهایی که به هر حیله و نیرنگی می خواهند ما غیر از آنی که تو دوست داری به آنجا برسیم، نقشه هایشان را به خودشان برگردان، اگر حضور جدی داشته باشیم نشان اقتدار اسلامی خواهد بود، وحدت ملی و انسجام مردمی خواهد بود و از تعرض و طمع دشمنان به مملکت و مردم جلوگیری می کند.

آیت الله عابدینی با اشاره به سالروز ایام عزل بنی صدر گفت: ما رئیس جمهوری داشته ایم که در تاریک بودن و منفی بودن مانند بنی صدر بود و رئیس جمهوری داشته ایم که در مثبت بودن و نمره عالی داشتن همانند آیت الله رئیسی بسیار مورد تأیید خداوند و مردم قرار داشت.

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: آغاز هفته صرفه جویی در آب را در پیش داریم، کسی ممکن است بگوید ما آب را مصرف می کنیم و پول آن را پرداخت می کنیم، حتی اگر پول آب را پرداخت کنیم اگر مصرف بی رویه داشته باشیم و صرفه جویی نکنیم، مدیون می شویم، مدیون کسانی که آب به آنها نمی رسید و در سختی هستند و بخاطر پایین بودن فشار آب اذیت می شوند.

وی اظهار کرد: حتماً وظیفه داریم در آب آشامیدنی و کشاورزی که متعلق به همه است، صرفه جویی کنیم و گمان نکنیم فقط برای خودمان است و در مزارع و باغستان ها باید منصفانه و صرفه جویانه مورد استفاده قرار گیرد تا خداوند نعمت هایش را برای ما زیاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: یادی کنیم از مردم مظلوم سردشت در بمباران این شهر که هنوز هم بسیاری از آنها در زجر و درد زندگی می کنند و آثار شیمایی آسیب زیادی به آنها وارد کرده است.