سلاجقه:

هیچ ساخت و سازی در میانکاله دیگر وجود ندارد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:‌درخصوص پالایشگاه میانکاله گفت: هیچ ساخت و سازی در بحث میانکاله دیگر وجود ندارد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، علی سلاجقه در نشست خبری خود با بیان این‌که در نیمه دولت آقای رئیسی آخرین گزارش اقدامات سازمان محیط را می‌گویم، گفت: سازمان محیط زیست چند بحث را در راس کارهای خودش قرار داد که تحول و تغییر مسئولان دیدیم.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: متاسفانه برای محیط زیست القابی به کار برده شد که زیبنده نبود. ما در بحث‌های  بنیادی و کاربردی کارهای زیادی انجام دادیم. در بحث بنیادی ۲ قانون بسیار خوب داشتیم. در بحث کاربردی قرار شد مردم مبنای کار قرار گیرند.

وی افزود: ما با گرد و غبار روبه‌رو بودیم که الویت کشورهای همسایه نبود. دکتر رئیسی به من گفتند بروید با کشورهای همسایه صحبت و بحث کنید این مشکل حل شود. در شرایطی که کشور در تحریم‌ها قرار گرفته بود و قصد داشتند ما را به انزوا بکشند، ۵۷ کشور در نشست و گرد غبار حضور پیدا کردند و قطعنامه گرد و غبار ایران در سازمان ملل تصویب شد.

سلاجقه تاکید کرد: در کنوانسیون تهران به پروژه.های مشترک رسیدیم، در کنوانسیون عمان هم دستاوردهای خوبی برای حفظ خلیج فارس حاصل شد.

وی گفت: ۴۷۲ ابر پروژه از سال ۷۲ روی زمین مانده بود که شهید رئیسی وارد شدند، پروژه ها غربالگری و تفکیک شدند و راه افتادند. بیش از ۲هزار خانه محیط زیستی در این دولت راه اندازی شد.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: ما‌ به صورت میدانی در بحث دریاچه ارومیه و لایروبی ها وارد شدیم.

سلاجقه درخصوص حجم زیاد پسماند و ساماندهی آن‌ها گفت: سیاست اصلی ما تکفیک از مبدا است. ما اعتقاد داریم باید از منشا تفکیک شروع شود که این کار در روستاها در شمال کشور آغاز شد که به کل کشور تسری خواهد شد. اصل کار فرهنگ سازی از مبدا است و ما سازمان تفکیک پسماند را در کشور  داریم.

سلاجقه درخصوص پالایشگاه میانکاله گفت: هیچ ساخت و سازی در بحث میانکاله دیگر وجود ندارد.