قالیباف:

انتخابات نزدیک‌ترین و مؤثرترین مسیر برای تغییر و تحول است

قزوین - کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات نزدیک‌ترین و مؤثرترین مسیر برای تغییر و تحول است.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قزوین، محمدباقر قالیباف روز شنبه در جمع هواداران خود در ورزشگاه شهید بابایی قزوین اظهار کرد: شهر قزوین یک تاریخ چند هزار ساله دارد و در طول تاریخ شخصیت، روحانیون و شهدای بزرگی را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه یکی از برکات ایران اسلامی این است که مردم ما بر سرنوشت خود حاکم هستند، افزود: یکی از فرصت‌هایی که مردم تصمیم‌گیری می‌کنند و با رأی خود یکی از مهم‌ترین مسوولیت‌های خود را انتخاب می‌کنند رئیس جمهور و عالی‌ترین مسوول در حوزه اجرایی است.

کاندیدای چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: قانون اساسی ما قدرت را در حوزه اجرا برای تصمیم‌گیری در همه شئون مردم در اختیار رئیس جمهور قرار داده است.

وی با بیان اینکه انتخابات نزدیک‌ترین و موثرترین مسیر برای تغییر و تحول است، تصریح کرد: باید نگاه کنیم که وقتی جریانات و گروه‌های سیاسی که با وعده‌های متفاوتی مسوولیت کشور را بر عهده گرفته و به پایان رسانده‌اند آیا در پایان کار شرایط کشور مناسب بوده است؟

کاندیدای چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ۱۹.۵ درصد نفت و گاز جهان در اختیار کشورمان است و رتبه اول را در این عرصه داریم اما چرا این وضعیت اقتصادی را داریم؟.

قالیباف اضافه کرد: این مشکلات بدون تردید ریشه در مدیریت دارد و از کسانی که مسئولیت پذیر و توانمند بودند استفاده نکردیم و آسیب دیدیم.

وی تاکید کرد: روز جمعه برای یک دوره یا دو دوره می خواهیم کشور را به کسی بسپاریم که توان حل مشکلات را دارد و ملت با تدبیر و کیاست و بررسی باید تصمیم بگیرد و درست انتخاب کند.

این نامزد ریاست جمهوری تاکید کرد: این روزها برخی حرفهایی می زنند که نگذاشتند در گذشته کار کنیم، درحالی که این حرف قابل قبول نیست زیرا رئیس جمهور قدرت دارد و اگر نگذاشتند چرا آنها را معرفی نکردید؟

قالیباف تصریح کرد: در یک دوره چقدر کشور را معطل کردید و هم نتوانستید مسائل را حل کنید و هم مسئولیت را رها نکردید در حالی که مردم و نظام اسلامی فرصت توقف ندارند.

وی اظهار کرد: افرادی که امروز تحریم را بهانه می‌کنند و کارنامه‌ای نیز ندارند می‌خواهند ما را به ریل گذشته برگردانند، امروز باید سؤال کنیم که چرا دهه ۹۰ دهه سختی برای مردم ما بود چون در دهه ۹۰ رشد اقتصادی کشور کمتر از یک درصد ولی نقدینگی کشور ۲۶ برابر شده است.

قالیباف ادامه داد : برخی می خواهند ما را به گذشنه بازگردانند اگر تحریم بوده و ما هم قبول داریم که برای ما سختی و مشکلات داشته و گفتیم حتما باید تحریم را حل کنیم و من همان موقع گفتم با مذاکره موافقم که متدینین ناراحت شدند در حالی که مذاکره یک راه مبارزه با دشمن است.

وی تاکید کرد : شما به جای این که مذاکره را روش مبارزه بدانید رفتید به آمریکا اعتماد کردید و متنی را پذیرفتید که ترامپ یک شبه از آن خارج شد و امروز می گویید مانع مذاکره و برجام شدند.

کاندیدای چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: در شورای عالی امنیت ملی با مسوولیت آقای روحانی قرار شد در مجلس قانون راهبردی را بنویسیم و یکی از قوانین ماندگاربود که کشور را از بلاتکلیفی خارج کرد.

این نامزد افزود: آقای روحانی مصاحبه کرد و دو هفته فرصت داد و دوباره چند ماه فرصت دادید و کشور را در بلاتکلیفی گذاشتید و مجلس قانونی تصویب کرد و گفت اگر طرف مقابل به مفاد تعهدات خود عمل نکند ما هم خارج می شویم.

قالیباف افزود : قانون مجلس تصویب شد و پروتکل الحاقی را رد کردیم و جنگ هم نشد و غنی سازی را ۲۰ درصد و سپس ۶۰ درصد کردیم و جنگ نشد و توانستیم یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت در شرایط تحریم صادر کنیم.

۱۰۰ میلیارد دلار در سال انرژی هدر می‌دهیم

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: با عدد و رقم و سابقه مدیریتی خودم عرض می‌کنم ما نزدیک ۲۰ درصد انرژی استحصال شده‌ای را که در اختیار داریم یا اتلاف می‌کنیم و یا آن را هدر می‌دهیم.

به گفته وی، این میزان اتلاف و هدررفت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در سال و ۳۰ میلیارد بیشتر از درآمد ارزی سالانه کشور است که با یک مدیریت صحیح این امکانات قابل استفاده و بهره‌برداری بود.

این مسوول با بیان اینکه من در شهرداری تهران به تصمیم سازی توسط نخبگان و اهل‌فن و کاردان اعتقاد داشتم و با خرد جمعی تصمیم گرفتیم و بعد از تصمیم برای امور ایستادیم و دیدیم که زیرساخت‌های شهر تهران چگونه ساخته شد.

قالیباف اضافه کرد: بعد از جنگ در قرارگاه خاتم لوله گاز را از عسلویه به قزوین و کردستان رساندیم و زیرساخت‌های کشور را تکمیل کردیم و در نیروی هوایی سپاه این نیرو را متحول کردیم و امروز قدرت موشکی ما در حوزه فناوری، زیرساختی و عملیاتی سرآمد است و با قدرت‌های اول دنیا رقابت می‌کند.

وی اظهار کرد: در نیروی انتظامی در خدمت مردم بودم و وضعیت این نیرو را در روزی که تحویل گرفتم و روزی که آن را تحویل دادم دیدید.

قالیباف افزود: من در طول مسوولیتم در هر سازمانی خدمت کردم همیشه از وضعیت خانواده‌های دارای بیمار صعب‌العلاج رنج بردم و در هر سازمانی بودم هزینه‌های درمان این بیماران را به‌صورت ۱۰۰ درصد پوشش دادم.

وی اضافه کرد: پیش از حضور ما در مجلس، فقط پنج نوع مریضی و ۱۵۰ هزار نفر تحت پوشش بودند اما امروز همه بیماران صعب‌العلاج را که بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش درمان رایگان قرار دارند.

این کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: ۶ میلیون نفر از افرادی که در دهک‌های پایین هستند را بدون اخذ وجه بیمه سلامت کردیم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مشکلات جامعه در حوزه تورم، مسکن و سلامت حل خواهد شد و مردم به گذشته خود نیز افتخار خواهند کرد.

وی تصریح کرد: موضوع آب، موضوع اول در کشور است و تنها مختص به قزوین نیست اما فرصت‌هایی در قزوین وجود دارد که این دشت قزوین که می‌تواند امنیت غذایی کشور را تأمین کند این مشکل را نداشته باشد.

قالیباف یادآور شد: نابسامانی و چالش مردم با اوقاف و منابع طبیعی یکی دیگر از مشکلات استان قزوین است که حتماً باید در دولت آینده حل شود.