اسلامی در نشست خبری:

پرتو دهی ۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی توسط سازمان انرژی اتمی

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در فرآیند تبدیل علم و فناوری به صنعت، اولین گام سازمان انرژی این بود که سند راهبردی خودش را تهیه کند که در ۲۰ فرودین ۱۴۰۱ رونمایی شد. ما بیش از ۳۰۰ دستاورد دانشی و فناورانه دستاورد در سازمان ثبت کردیم.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، محمد اسلامی در نشست خبری خود با بیان این‌که یاد و خاطره شهید رئیسی را گرامی میداریم، ایشان به طور پیوسته پیگیر مسئله علم و فناوری بودند گفت: در  بحث توسعه سازمان انرژی ایران   صنعت هسته‌ای چرا متمایز از دیگر سازمان‌ها است این که خودش تولید کننده محصول است.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در فرآیند تبدیل علم و فناوری به صنعت، اولین گام سازمان انرژی این بود که سند راهبردی خودش را تهیه کند که در ۲۰  فرودین ۱۴۰۱ رونمایی شد. ما بیش از ۳۰۰ دستاورد دانشی و فناورانه دستاورد در سازمان ثبت کردیم.

وی تاکید کرد: رویکرد برنامه و تحقیقات نتیجه گرا از رویکرد های دولت سیزدهم بود که از فاز تحقیقات عبور کردیم و به صنعتی شدن رسیدیم.

اسلامی درخصوص تاثیرات صنعت هسته ای در زندگی مردم و افتتاح مجمتع پرتو دهی محصولات کشاورزی در شرق کشور  گفت: آنچه در دستور کار است یک ظرفیت متناسب در پرتودهی با حمایت از بخش خصوصی انجام دهیم. در شرق کشور این کار اساسا توسط بخش خصوصی اتفاق افتاد. فاز اول هفته گذشته و  فاز دو هم در تیرماه افتتاح  خواهد شد. امروز  ۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی پرتو دهی انجام می‌دهد. در پرتو دهی باقی مانده آفات و سموم از بین می‌رود و عمر آن محصول بالا می رود. در دنیا این کار ۵۰ سال است که اتفاق افتاده است. بخش خصوصی استقبال کرده است . ۸ سامانه تا شهریور افتتاح خواهد و در باز است و ما استقبال می‌کنیم.