در گفتگو با تجارت جنوب آنلاین؛

اولین آمبولانس دریایی ساخت ایران در هرمزگان به بهره‌برداری رسید +فیلم

با حضور معاون بهداشتی وزیر بهداشت و ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اولین شناور تولید داخلی آمبولانس دریایی با نام نگین سلامت در هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین از هرمزگان، در آئین افتتاح ۶۷۴ پروژه بهداشت و درمان در کشور دکتر مخبر سرپرست ریاست جمهور دستور افتتاح ۲۷ پروژه بهداشت و درمان در استان هرمزگان را صادر نمود.

یکی از پروژه‌های مهم بهداشتی درمانی استان هرمزگان، بهره‌برداری از اولین شناور تولید داخلی آمبولانس دریایی با عنوان نگین سلامت در هرمزگان است.

حسین فرشیدی ضمن اشاره به پهناوری گستره آبی استان و داشتن۱۴ جزیره گفت یکی از نیازهای اساسی استان برخورداری از آمبولانس دریایی به منظور توسعه خدمات و عدالت در خدمت است و راه‌اندازی آن گامی موثر برای ارتقاء خدمات اورژانس است.

فرشیدی افزود: ارزش ریالی این شناور ۷۵۰ میلیارد ریال و مسیر تردد این شناور جزیره ابوموسی به بندرعباس است .

معاون بهداشت وزیر بهداشت، با بیان اینکه این شناور دارای ۴ تخت بیمار با امکانات ویژه است و ظرفیت انتقال ۱۲ بیمار سرپایی را دارد، عنوان کرد: این آمبولانس دریایی مجهز به تجهیزات پزشکی پیشرفته از جمله دستگاه شوک، تهویه مکانیکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اذعان اینکه پیگیری‌های راه‌اندازی این شناور از زمان ریاست دکتر فرشیدی شروع و اکنون به دست ایشان در مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت افتتاح می شود، گفت: این شناور ساخت کشور ایران است که با همکاری شرکت فراساحل ایران( ایزو ایکو) در طی مدت ۳ سال ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

 غلامعلی جاودان با بیان اینکه راه اندازی این آمبولانس دریایی گامی مهم در توسعه خدمات اورژانس است یادآور شد: در دولت مردمی سیزدهم اورژانس هوایی غرب کشور در بستک و اولین هواپیمای بال ثابت اورژانس کشور در این استان به بهره‌برداری رسیده است.