دولت سیزدهم تبدیل به یک دولت شاخص و تراز شد

قزوین - استاندار قزوین گفت: آیت الله رئیسی در دوره مدیریتی خود به اذعان شاخص ها و آمارها و به بیان داهیانه رهبر و نگاه بصیرانه ملت ایران اتفاقات قابل توجهی را رقم زدند و دوره ریاست جمهوری ایشان به یک دولت تراز و شاخص تبدیل شد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قزوین، محمدمهدی اعلایی در ششمین نشست انتظامی استان با گروه های مرجع و اقشار تاثیرگذار استان قزوین افزود: غدیر خم یک واقعه تاریخ ساز و اثرگذار در آینده بشیریت و منشا بسیاری از مظلومیت ها در طول تاریخ بوده است، مظلومیت هایی که با حضور منجی مصلح مرتفع خواهد شد و همه باید تلاش کنیم در این مسیر نقش آفرین باشیم.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری به شکل غیر مترقبه و توام با ناراحتی و ناگواری برگزار می شود، افزود: اینکه ملت ایران انتخابات ریاست جمهوری را در شرایط فقدان منتخب محبوب خود برگزار کند یک واقعه تاسف بار است و این اتفاق خسارت بزرگی برای کشور بود.

اعلایی با بیان اینکه لازم است در این شرایط فوق العاده، اتفاقات فوق العاده ای رقم بخورد و شرایط به گونه ای رقم بخورد که فعل، اقدام و حضور آگاهانه ما ماندگار باشد، گفت: باید تلاش شود تداوم مسیر متعالی ریاست جمهوری اجرایی شود و کشور مبتنی بر آرمان ها در آینده و توجه به عبرت های گذشته دنبال شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: آیت الله رئیسی در دوره مدیریتی خود به اذعان شاخص ها و آمارها و به بیان داهیانه رهبر و نگاه بصیرانه ملت ایران اتفاقات قابل توجهی را رقم زدند و دوره ریاست جمهوری ایشان به یک دولت تراز و شاخص تبدیل شد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: آمارها و ارقام دولت در سه سال حاکی از اقداماتی است که نسبت به بازه زمانی بروز و ظهور مشخصی دارد، البته این اقدامات در حالی رقم خورده است که دولت یکسال درگیر کرونا و مدتی هم درگیر اغتشاشات بوده است و همین موضوعات هم توان دولت را تا حدودی گرفته است.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم براساس آمارها و اطلاعات ناظرین رسمی بین المللی افزود: دولت سیزدهم در حالی استقرار پیدا کرده بود که تورم به شکل فزاینده و آزار دهنده افزایش یافته بود و منجر به آسیب اقتصادی کشور شده بود ولی در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با تدابیر دولت سیزدهم و با کنترل نقدینگی، افزایش تولید و هدفمند کردن هزینه های دولت آهنگ پیشین رشد تورم در کشور متوقف شد و آهنگ رشد گرانی سمت و سوی نزولی پیدا کرد، سیاست هایی که اگر تداوم داشته باشد به طور قطع می توان بر تورم فائق آمد.

اعلایی با بیان اینکه رشد اقتصادی چندین سال بود رشد صفر یا منفی داشت ولی در ۲ سال گذشته آهنگ رشد مثبت داشته است، گفت: در کنار این موضوعات دولت تلاش زیادی برای کاهش فاصله طبقاتی انجام داد و این فاصله نسبت به گذشته بهبود یافته تر شد.

استاندار قزوین اضافه کرد: یکی از عمده ترین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی است که نتیجه خدمات و اقدامات جهادی و مخلصانه شهید امیر عبداللهیان بود و در اذهان مردم و جوامع بین المللی بسیار مشهود است.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: تعامل با جهان پیرامون و با قدرت های متکثر بین المللی که بر هم زننده نظام تک قطبی هستند، حضور در پیمان های بین المللی و نقش آفرینی در سیاست گذاری های خارجی از جمله مهم ترین دستاوردهای دیپلماسی دولت آیت الله رئیسی بود که نتیجه آن آورده های متعدد اقتصادی است، شهید رئیسی به چنان محبوبیت بین المللی رسیده بود که عزای عمومی ۲۵ درصد جمعیت دنیا پس از شهادت ایشان نشان دهنده عظمت وجودی این شخصیت برجسته است.

وی افزود: کشور در دوره مدیریتی آیت الله رئیسی از درگیری، تنش و مجادله های سیاسی و جناحی به دور بود و با تعامل و رفاقت و دوستی پیش می رفت، سیاستی که در تمامی ارکان دولت ساری و جاری بود و در تنازعات مختلف خط و مشی دولت، تقابل، جواب دادن، بگومگو و لجاجت نبود، موضوعی که باعث وحدت ملی و عرض ارادت ویژه مردم به آیت الله رئیسی پس از شهادت شد.

اعلایی گفت: آیت الله رئیسی ثابت کرد پافشاری بر آرمان های اسلام عزیز و انقلاب، موفقیت، همگرایی، یاس دشمنان و شادی و مودت دوستان را به همراه دارد و این خط و مشی باید ادامه دار باشد.

استاندار قزوین با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخاب ۲ تکلیف با اولویت، اضافه کرد: مشارکت و انتخاب درست ۲ تکلیف رهبر معظم انقلاب است و همه دلسوزان، علاقه مندان و معتمدین باید نقش تاریخی خود را در این مسیر ایفا کنند و منجر به آبروی کشور و یاس بدخواهان و دشمنان شوند.