سیل محور دوآب – بلده شهرستان نور مازندران را بست

مازندران - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور گفت : وقوع سیل در نقاطی از بخش کوهستانی و ییلاقی شهر بلده این شهرستان سبب انسداد مسیر دوآب - بلده شد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از مازندران، سیدرضا سجادی روز دوشنبه افزود: سیل ویرانگر از روز جمعه گذشته تاکنون نقاطی از بخش بلده را در برگرفته و با هر بار بارندگی حجم انبوهی از واریزه های کوهی و رسوبات را با خودش به همراه می آورد و اکنون سطوح این مسیر ارتباطی انباشت از گل و لای و رسوبات بوده که به انسداد مسیر منجر شده است.

طول مسافت محور پل زنگوله – دوآب – بلده حدود ۱۰۰ کیلومتر است که ۲ محور ارتباطی مهم کندوان و هراز را به همدیگر متصل می کند.

وی توضیح داد: از عصر روز گذشته تاکنون چندین بار این مسیر به خاطر سیل بسته شد منتهی با همراهی راهداران و بکارگیری ماشین آلات اقدام به باز شدن آن شد در حالی که به علت حجم بارندگی و گل و لای باز دوباره این مسیر از شب گذشته تاکنون بسته شد.

این مسوول اظهار کرد: به علت حجم زیاد عملیات، از راهداری استان تقاضای ۲ دستگاه ماشین آلات یک دستگاه لودر و یک دستگاه بولدوزر شده است و نکته دیگر آنکه تعدادی از روستاهای چون کام، خجیرکلا، انگرود، اوزکلا و ناحیه هم در گیر این سیل شدند.

سیل محور دوآب - بلده شهرستان نور مازندران را بست

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور گفت: سیل خسارت های جبران ناپذیری به جسم راه های بخش ییلاقی و کوهستانی بلده وارد کرده و علت اصلی آن هم به خاطر چرای بی رویه دام و عدم اجرای طرح های آبخیزداری بوده که بارها این موضوع در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان مطرح شده است.

بخش کوهستانی بلده نور با ۴۶ روستا و جمعیت ۱۲ هزار نفری دارای ۱۲۰ کیلومتر جاده اصلی و ۳۰۰ کیلومتر راه فرعی است. اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد.