پیش‌بینی برداشت ۲ هزار و ۲۰۰ تن گیلاس و آلبالو از باغات مهاباد

آذربایجان غربی - مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: برداشت میوه های هسته دار و تابستانی از جمله گیلاس و آلبالو از سطح ۲۲۳ هکتار باغ در این شهرستان آغاز و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از آذربایجان غربی، ناصر تردست روز دوشنبه افزود: از مجموع ۲۲۳ هکتار باغ میوه در مهاباد، ۱۲۶ هکتار مربوط به گیلاس و ۹۷ هکتار هم مربوط به آلبالو است.

وی اضافه کرد: امسال پیش بینی تولید گیلاس در مهاباد، یک هزار و ۵۰۰ تن و محصول آلبالو نیز ۷۷۰ تن است.

مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد با اشاره به اینکه آلبالوی این شهرستان کیفیت بسیار خوبی دارد، اظهار کرد: برداشت این محصول تا اواخر تیرماه ادامه دارد.

تردست ادامه داد: در این شهرستان در مجموع حدود ۱۱ هکتار باغ میوه وجود دارد که از این مقدار بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هکتار بارور بوده که بیشترین مقدار آن به میوه‌های دانه‌دار از جمله سیب اختصاص یافته است.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد باغی و کشاورزی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود؛ در این شهرستان بیش از ۸۷۷ هکتار باغ میوه‌های هسته‌دار شامل زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو و شلیل وجود دارد.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۲۰ هزار هکتار باغ است که میوه‌های هسته دار و انواع انگور و سیب، گلابی، زردآلو، گیلاس، آلو، شلیل و سایر میوه های تابستانه در آنها کشت می‌شود.