پهلودهی یکی از بزرگ‌ترین کشتی‌های کانتینری جمهوری اسلامی ایران در عسلویه

بوشهر - مدیر بنادر و دریانوردی عسلویه گفت: یکی از بزرگ‌ترین کشتی‌های کانتینری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توسط تیم عملیات دریایی این مدیریت در مجتمع بندری پارس پهلودهی شد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از بوشهر، عمران مرادپورطیبی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پهلوگیری یکی از بزرگترین کشتی های کانتینری چندسال اخیر در مجتمع بندری پارس اظهار کرد: طول این کشتی ۲۹۵ متر، عرض آن ۳۲ متر و ظرفیت کشتی چهارهزار و ٩٠٠ تی.ای.یو است.

وی بیان کرد: با توجه به طول زیاد این شناور عملیات راهنمایی و پهلودهی با دقت بالا و با کمک سه فروند یدک‌کش” ای.اس.دی” و توسط سر راهنمایان مجرب سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد.

مرادپور طیبی با اشاره افزایش تردد کشتی‌های کانتینری در بنادر عسلویه، عنوان کرد: با توجه به ورود کشتی باشت به مجتمع بندری پارس شاخص تخلیه و بارگیری کانتینر در بنادر عسلویه از رشد مطلوبی برخوردار شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بیش از ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین براساس ارزیابی‌ها تردد شناورهای کانتینر بر، تانکری و خدماتی فراساحلی در بنادر شهرستان عسلویه در مقایسه با سه ماهه سال گذشته ۴.۵ درصد افزایش پیدا کرده است.