رابطه میان انسان‌های غول پیکر با غول‌ها

انسان‌ها هزاران سال است که داستان‌هایی در مورد غول‌ها به اشتراک گذاشته‌اند، از چرخه‌های اساطیر یونان تا جالوت کتاب مقدس. اما آیا اینها فقط افسانه هستند یا واقعاً انسان‌های غول پیکر روی زمین راه رفته‌اند؟

به گزارش تجارت جنوب آنلاین به نقل از لایوساینس، برخی از انسان‌ها به‌ لحاظ جثه فیزیکی بالاتر از همتایان خود ایستاده‌اند البته اگر یک انسان تقریباً ۹ فوتی را غول می‌دانید. طبق رکوردهای جهانی گینس، رابرت وادلو، بلند قدترین فرد ثبت شده، قبل از مرگ در سن ۲۲ سالگی در سال ۱۹۴۰، (۲.۷۲ متر) رشد کرد.

Wadlow بسیار بالاتر از میانگین قد فعلی مردان در ایالات متحده بود که حدود (۱.۷۵ متر) و حتی بلندتر از برخی از تفاسیر توصیفات کتاب مقدس از جالوت است. با این حال، هیچ چیز جادویی در مورد Wadlow وجود نداشت. مانند بسیاری از غول‌های واقعی، قد و قامت او ناشی از یک وضعیت پزشکی است.

مارتا کوربونیتز، استاد غدد درون ریز در دانشگاه کوئین مری لندن، به لایو ساینس گفت: اکثر بیماران [غول] مشکل هورمون رشد دارند. این چیزی بود که رابرت وادلو داشت.

کوربونیتز خاطرنشان کرد که علت اصلی غول‌پیکری، افزایش سطح هورمون رشد تولید شده توسط غده هیپوفیز در مغز است. بیشتر اوقات، این سطوح بالا ناشی از یک تومور خوش خیم است. یکی از دلایلی که بعید است دوباره فرد دیگری به قد وادلو را ببینیم این است که پزشکان اکنون می‌توانند تومور را خارج کرده و از داروهایی برای توقف رشد استفاده کنند، زیرا غول پیکری و تومور سلامت فرد را به خطر می‌اندازد.

سایر شرایط می‌تواند باعث شود افراد قد فوق العاده‌ای داشته باشند. کوربونیتز توضیح داد که اینها عبارتند از سندرم مارفان، یک اختلال ژنتیکی که باعث رشد طولانی‌تر استخوان‌ها می‌شود.

با این حال، برخی از افراد بدون یک وضعیت پزشکی شناخته شده به ارتفاعات شدید می‌رسند. آن‌ها شامل بلندترین مرد سابق جهان، بائو شیشون، با قد (۲.۳۶ متر) هستند – غول بدون غول پیکر. کوربونیتز گفت، آن‌ها احتمالا مجموعه‌ای از انواع ژنتیکی دارند که آن‌ها را مستعد قد بلند می‌کند.

در حالی که مطالعه غول‌هایی که در دوران مدرن زندگی می‌کنند برای محققان آسان‌تر است، افراد بسیار بلند قد احتمالا همیشه در اطراف بوده‌اند. قدیمی‌ترین مورد غول پیکر شناخته شده از بقایای ادعایی یک فرعون مصر باستان است که (۱.۸۷ متر) بود، در حالی که تحقیقات Korbonits نشان داده است که بسیاری از غول‌های ایرلندی واقعی یک جهش ژنی را از یک شخص به ارث برده اند که ۲۵۰۰ سال پیش می‌زیست.

کوربونیتز گفت: «از زمانی که بشریت وجود داشته است، ما این بیماری‌ها را داشته ایم، بنابراین دلیلی وجود ندارد که شما این غول‌ها را در مصر باستان یا هر زمان دیگری از تاریخ بشر نداشته باشید.

ژنتیک با عوامل محیطی، مانند رژیم غذایی در اوایل زندگی، ترکیب می‌شود تا قد را تعیین کند، جمعیت‌ها اغلب در طول زمان با پیشرفت تمدن قد بلندتر می‌شوند. با این حال، همیشه یک روند خطی نیست.

Pavel Grasgruber، محققی در دانشگاه Masaryk در برنو، جمهوری چک، به Live Science گفت که برخی از اسکلت‌های نر مربوط به مرحله پایانی فرهنگ Gravettian شکار ماموت، مربوط به حدود ۲۹۰۰۰ سال پیش، به دلیل قد خارق‌العاده خود متمایز هستند و حتی به الهام گرفتن کمک کرده‌اند. افسانه‌ها در مورد غول‌ها بلندترین این هفت اسکلت، که در سیستم غار گریمالدی در ایتالیا در اواخر قرن بیستم کاوش شد، تخمین زده می‌شود که (۱.۹۶ متر) ایستاده باشد.

در نظر بگیرید که در زمان پیدا شدن این اسکلت ها، استاندارد قد مردان در اروپا کمتر از ۱۷۰ سانتی متر بود! جای تعجب نیست که این افراد در نظر دانشمندان آن زمان مانند «غول» به نظر می‌رسیدند.

محققان نمی‌دانند که آیا بقایای قدبلند نماینده جمعیت گراوتی است یا خیر. با این حال، گراسگروبر خاطرنشان کرد که نرهای قدبلند نمونه‌ای از جمعیت‌های اولیه پارینه سنگی بالایی در فرانسه و منطقه تاریخی موراویا (جمهوری چک امروزی) بودند و به ارتفاعاتی دست یافتند که کشورهای صنعتی مدرن تا اواسط قرن بیستم به آن‌ها نرسیدند.

Grasgruber گفت: دلیل این وضعیت فیزیکی خوب شکارچیان اولیه پارینه سنگی بالایی، تراکم کم جمعیت و شکار فراوان به شکل ماموت و سایر پستانداران بزرگ بود.