سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد؛

رگبار باران، وزش باد و کاهش دما در برخی مناطق کشور

تهران - سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه از امروز تا جمعه در شمال‌شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید و گردوخاک رخ می‌دهد، اعلام کرد: امروز برای شمال، شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار باران و کاهش دما پیش‌بینی شده است.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (چهارشنبه ۶ تیرماه) به تدریج با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در مازندران، گیلان، اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار، رعدوبرق وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود که در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب گیلان بارش‌ها شدت خواهد داشت.

همچنین امروز برای استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های گلستان و خراسان شمالی نیز افزایش ابر وزش باد و رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

فردا (پنجشنبه ۷ تیرماه) در شمال‌غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش ابر و رگبار پراکنده و در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارندگی، وزش باد و کاهش دما رخ می‌دهد که بارش‌ها در شرق گیلان و غرب مازندران شدت دارد.

روزهای جمعه و شنبه (۸ و ۹ تیرماه) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر گاهی، رگبار پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی شده است.

روز یکشنبه (۱۰ تیرماه) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌ها رخ خواهد داد که از شدت آن کاسته می‌شود و بارندگی‌ها به صورت ضعیف‌تر رخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، از امروز تا روز جمعه هفته جاری در شمال‌شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک رخ می‌دهد.

روز یکشنبه هفته آینده همچنین برای شرق و شمال‌شرق کشور وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

خلیج فارس و دریای خزر از اواخر امروز و روز پنجشنبه مواج است.

آسمان تهران امروز کمی ابری در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید و گردوخاک همراه خواهد بود؛ فردا نیز برای تهران آسمانی صاف پیش‌بینی شده که از بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و گردوخاک را خواهیم داشت. کمینه و پیشینه دمای هوا امروز در پایتخت ۲۷ و ۳۵ درجه سانتیگراد است.