۴۰ خدمت ماندگار دولت مردمی سیزدهم به ایثارگران قزوین

قزوین - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در آستانه اربعین شهادت شهیدان خدمت، رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان انقلابی ایشان، ۴۰ خدمت ماندگار دولت مردمی سیزدهم به خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان را تشریح کرد.

به گزارش تجارت جنوب آنلابن از قزوین، سمیه اسمعیلی روز چهارشنبه در آستانه اربعین شهادت شهیدان خدمت، رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله  سید ابراهیم رئیسی و همراهان انقلابی ایشان، از ثبت و ضبط یکهزار و ۱۰۰ و یک مورد خاطرات خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان، برگزاری دو هزار و ۹۸ یادواره و مراسم جهت بزرگداشت شهدا با رویکرد مردمی‌سازی و بهره‌مندی از توانمندی‌های تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی و مردمی خبر داد.

وی ادامه داد: همچنین یکصد و ۲۲ یادواره و مراسم به‌صورت متولی‌گری، ۸۱۰ یادواره و مراسم به صورت مشارکتی و یک‌هزار و ۱۶۶ یادواره و مراسم مذهبی در حسینیه‌های شهدا با مشارکت بنیاد در دولت سیزدهم انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: اعزام ۱۴۵ ایثارگر به حج تمتع، اعزام یک‌هزار و ۴۵۲ ایثارگر به اردوهای زیارتی عتبات عالیات، مشهد، قم و شیراز، اعزام یک‌هزار و ۸۹۷ ایثارگر به اردوهای سیاحتی بندر انزلی، رامسر و کردان کرج؛ اعزام ۲۱۶ ایثارگر به اردوهای دانش‌آموزی و برگزاری ۲۸ اردوی یک‌روزه برای دو هزار و ۸۱۰ ایثارگر در موسسه ایثار قزوین در دولت مردمی انجام شده است.

وی از تولید مستند فاخر بدون حکم در ۴ قسمت با روایت متفاوت از سیره و منش شهید حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد؛ مستند سه قسمتی عطر بهشت با موضوع نقش‌آفرینی مادران گرانقدر شهدا و مستند شهدای دبیرستان پاسداران و ساخت و تولید ۹ کلیپ و نماهنگ متعدد با موضوع شهدای استان قزوین از جمله شهیدان رجایی، بابایی و لشگری، شهدای خلبان، شهدای مدافع حرم و شهدای خدمت و تهیه ۲۸ گزارش ویدئویی از برنامه‌های مختلف فرهنگی را از دیگر عملکردهای بنیاد در دولت سیزدهم برشمرد.

اسمعیلی ادامه داد: همچنین تولید هشت قطعه سرود با موضوع مادران شهدا، شهدای مدافع حرم، سردار شهید سلیمانی، آزادگان، عفاف و حجاب، شهدای خلبان، شهدای کرمان و شهدای خدمت و تالیف و رونمایی از کتاب‌های مختلف با موضوع ایثار و شهادت از جمله هوای سرد تیر ماه و عطر باران و تهیه دو وب‌اپلیکیشن برای شهدای مدافع حرم و شهدای غریب در اسارات استان قزوین و برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار برای نخستین بار در قزوین با اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری و با حضور قشرهای مختلف جامعه از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، زنان و مادران و همسران شهدا را از دیگر برنامه‌های دولت مردمی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ۱۴۳ نفر از نخبگان و دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر تحت پوشش بنیاد هستند که حمایت‌های لازم در خصوص دستاوردهای آنان توسط بنیاد صورت می‌پذیرد و همچنین در جهت حمایت از دانش‌پژوهان و سرآمدان، ضمن راه‌اندازی خانه خلاق در دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی، با مراکز رشد دانشگاهی استان قزوین تفاهم‌نامه‌های همکاری منعقد شده است.

پرداخت سه هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال وام مسکن به ایثارگران

این مسوول افزود: توجه به تقویت بنیه علمی دو هزار و ۱۵۹ نفر – دانش‌آموز و پنج هزار و ۳۶۰ نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر با تخصیص اعتبار و حمایت مالی از این عزیزان، پرداخت سه هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال وام مسکن به یک‌هزار و ۳۵۳ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران جهت حل مشکل خانه‌دار شدن این قشر معظم  بوده است.

اسمعیلی اضافه کرد: همچنین پرداخت پنج میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال کمک هزینه بلاعوض تعمیرات مسکن به ۵۱ نفر و پرداخت سه میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال به ۶۷ نفر جهت کمک هزینه مناسب‌سازی مسکن از برنامه‌های دیگر بنیاد در دولت سیزدهم بوده است.

کاهش نرخ بیکاری ایثارگران

وی دیدار با ۲۰ هزار و ۷ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در قالب اجرای طرح سپاس، ۱۴ هزار و ۹۴۹ ارتباط تلفنی به منظور احوالپرسی، دلجویی، تجلیل و تکریم، برقراری ارتباط عاطفی، رفع مشکلات و ارائه خدمات به جامعه ایثارگران عنوان کرد .

این مسوول  تاکید کرد: همچنین تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران به‌منظور جلب رضایتمندی امنیت شغلی جامعه ایثارگران، اشتغالزایی برای یک‌هزار و ۲۹۲ ایثارگر با توجه به سهمیه ۲۵ درصد استخدامی، تبدیل وضعیت ایثارگران و پرداخت یک‌هزار و ۵۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام تبصره ۱۶ به یک هزار و ۱۹ نفر و ۳۶ میلیارد ریال وام تبصره ۱۸ به ۱۲ نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران جهت اشتغال‌زایی و کارآفرینی که منجر به کاهش نرخ بیکاری از ۱/۹ درصد از ابتدای دولت به ۹/۶ درصد شده را از دیگر عملکردهای بنیاد در دولت سیزدهم برشمرد.

افزایش چشم‌گیر کمک معیشت ایثارگران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود  گفت: افزایش چشم‌گیر مبلغ کمک معیشت جامعه ایثارگران از دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون تومان تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تخصیص بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی ۸۰ گلزار شهید را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم عنوان کرد.

اسمعیلی ادامه داد: همچنیپ مرمت و ساماندهی مزار جدید سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی، ارائه ۵ هزار و ۶۲۸ مشاوره به خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر به صورت حضوری، تلفنی و گروهی در مرکز مشاوره در زمینه‌های مختلف از جمله خانوادگی، ازدواج، تحصیلی، درمانی، مذهبی و شغلی و برگزاری دور‌ه‌های آموزش خانواده برای ۳ هزار و ۹۹۷ نفر از قشرهای مختلف ایثارگری توسط واحد مددکاری و مشاوره را از دیگر برنامه‌های دولت مردمی عنوان کرد.

الکترونیکی شدن تمامی خدمات بنیاد قزوین

وی گفت: اجرای ۴۲ سفر شهرستانی طی روزهای چهارشنبه هر هفته با حضور مدیرکل و معاونان ستادی به منظور دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگر، تشکیل شورای اداری و برپایی میزخدمت جهت رسیدگی بی‌واسطه به مشکلات ایثارگران ساکن در شهرستان‌ها و ۴۳ سفر شهرستانی مدیرکل به منظور بازدید از بنیادها و دیدار با ایثارگران (به غیر از روزهای چهارشنبه) از جمله اقدامات این نهاد بود.

اسمعیلی اضافه کرد: الکترونیکی شدن تمامی خدمات بنیاد شامل ۱۰۵ خدمت از پنجره واحد خدمات الکترونیکی به نام سامانه ایثار من با هدف تکریم، دسترسی آسان به خدمات، عدم مراجعه حضوری به بنیاد و صرفه‌جویی در زمان و هزینه ایثارگران و تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در بنیاد که پیش از این به صورت قراردادی یا شرکتی مشغول به‌کار بودند، را از برنامه‌های دیگر دولت مردمی عنوان کرد.

Print Friendly, PDF & Email