رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان عنوان کرد:

رفع چالش کمبود تخت بیمارستانی با بهره‌برداری از بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی نفت ستاره خلیج فارس

هرمزگان - رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان امروز از روند پیشرفت فیزیکی بیمارستان نفت ستاره خلیج‌فارس بازدید کرد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از هرمزگان، مجتبی قهرمانی به مناسبت هفته قوه قضایی به همراه عارف اکبری دادستان مرکز استان،علیرضا جعفر پور مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس و قضات استان در بیمارستان در حال ساخت ۲۶۴ تختخوابی در مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم حضور یافت.

وی درحاشیه این بازدید یکی از چالش‌های مهم درمانی استان کمبود تخت بیمارستانی و مراجعه بیماران به مراکز درمانی استان‌های هم‌جوار ذکر کرد و گفت: در راستای افزایش سرانه تخت بیمارستانی استان با بهره‌برداری از بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی نفت ستاره خلیج‌فارس و همچنین بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس و چند بیمارستان دیگر چالش کمبود تخت بیمارستانی رفع می‌شود.

قهرمانی بابیان اینکه در هفته قوه قضایی یکی از موضوعات در دستور کار دستگاه قضایی استان پی گیری و احیاء حقوق عامه است افزود:مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ یکی از زیرشاخه‌های حقوق عامه است و یکی از وظایف دادستانی پیگیری اجرای برنامه‌های مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های بزرگ در راستای گام برداشتن فعالیت و خدمت به شهروندان است.

وی ادامه داد: دراین‌ارتباط از بیمارستان در حال ساخت ۲۶۴ تختخوابی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس بازدید کردیم و شاهد پیشرفت خوبی بودیم.

قهرمانی گفت: مقرر است این بیمارستان با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی تا پایان امسال یا حداکثر اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی یکی از موضوعاتی مورد توجه را تأمین تجهیزات این بیمارستان خواند و یادآور شد: وزارت بهداشت و یا شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس باید از همین‌الان به فکر پیش‌بینی و برنامه‌ریزی تأمین منابع مالی تجهیزات این بیمارستان باشند که به‌محض آماده‌سازی زیرساخت‌ها شهروندان از خدمات و امکانات این مرکز درمانی مجهز بهره ببرند.

قهرمانی مسافرت‌های درمانی هرمزگانی‌ها به استان‌های هم‌جوار را زیبنده وضعیت و ظرفیت‌های استان هرمزگان ندانست.

وی عنوان کرد :با پیگیری‌های انجام شده ضمن تأکید بر لزوم اجرای کامل تعهدات پیمانکار، مقرر شد؛ این پروژه طبق تقویم زمانبندی شده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

 

تسریع در ساخت بیمارستان

علیرضا جعفرپور مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در حاشیه این بازدید با تأکید بر اینکه تمام توان خود را به کار می‌بریم تا پایان امسال این پروژه به بهره‌برداری برسد گفت: با افتتاح بیمارستان بخش اعظمی از مشکلات حوزه درمان استان رفع خواهد شد. وی این را هم افزود:برای تقویت زیرساخت‌های بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی از بهترین برندهای ایرانی و اروپایی استفاده‌شده است.

جعفر پور بابیان اینکه در این پروژه، بهترین پیمانکارو مدیر پروژه انتخاب‌شده است برای این کار،نظارت‌های عالی صورت پذیرفته است تصریح کرد: هنگام شروع پروژه ساخت بیمارستان ،۲ طبقه در نظر گرفته‌شده بود، به‌مرورزمان با افزوده شدن زیرساخت‌ها، این پروژه به ۲۸هزار مترمربع در ۷ طبقه رسید که در این‌ ارتباط هزینه‌ای به نسبت بالاتر را شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در راستای اعتلای سلامت مردم هرمزگان به کار گرفت.

جعفرپور در رابطه با تجهیز بیمارستان پس از اتمام پروژه گفت: سهم ۸۳ درصدی این پالایشگاه متعلق به سازمان‌های تأمین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی است و با این‌حال با تصویب و بررسی مصوباتی، تصمیم‌گیری این موضوع باید در مجمع عمومی با سهامداران اصلی مطرح شود.

Print Friendly, PDF & Email