نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

باید رنگ سفره مردم را تغییر دهیم

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: باید به هر قیمتی شده رنگ سفره مردم را تغییر دهیم و وقتی رشد ۱۳ درصدی اقتصاد در برنامه هفتم توسعه تعریف شده باید برای آن قدم برداریم.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، محمدرضا بهرامن، نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران در مراسم روز ملی صنعت و معدن گفت: نیازمند یه حرکت موثر هستیم تا ایران را بسازیم و انتظار نداشته باشیم کسی برای ما کاری کند باید خود کشور عزیزمان را بسازیم.

وی افزود: تورم ریشه دار ناامیدی در کشور را رقم زده است در این شرایط برخی مشکلات به تولیدکنندگان مربوط می شود و بخشی دیگر به سیاستگذاران.

بهرامن ادامه داد: امروز رسانه ها در کنار ما هستند و باید بدانند که ایران کشوری خاص از نظر ساختار زمین شناسی است و مقام معظم رهبری هم بر توسعه این بخش تاکید دارند.

وی افزود: کشورهای معدنی زیادند اما امتیازات خاص برای امریکا، روسیه و ایران است.

رئیس خانه معدن ایران گفت: نقد وارد به بخش معدن کشور تخریب کننده است، تنها چهار درصد از سرزمین ما تحت پوشش فعالیت های معدنی است و حدود ۵۵ میلیارد دلار در ۶۵ سال گذشته بر این بخش سرمایه گذاری شده است.

وی یادآور شد: معادن در تمام دنیا حاکمیتی اداره می شوند چون حقوق عامه در آن نهفته است بنابراین اگر از این ذخایر بهره نبریم حق عمومی ضایع شده است.

بهرام تصریح کرد: درآمدهای شیرین نفتی اجازه نداده معدن رشد واقعی در کشور داشته باشد.

وی گفت: باید به هر قیمتی شده رنگ سفره مردم را تغییر دهیم و وقتی رشد ۱۳ درصدی اقتصاد در برنامه هفتم توسعه تعریف شده باید برای آن قدم برداریم.

Print Friendly, PDF & Email