نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

بازنگری قوانین صنعتی و ورود تکنولوژی نوین، نیاز امروز صنعت هرمزگان است

هرمزگان - نماینده ولی فقیه در هرمزگان در همایش تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های فعالان اقتصادی گفت: قوانین در حوزه صنعت نیازمند اصلاح و بازنگری هستند، در اصلاح قوانین باید ظرفیت‌های داخلی و تلاش برای ورود تکنولوژی نوین به این بخش مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین از هرمزگان، حجت الاسلام محمد عبادی زاده در همایش تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان با اشاره به مشکلات و دغدغه های فعالان اقتصادی گفت: نوسانات ارزی، تورم و بوروکراسی های اداری سبب کندی کار در حوزه صنعت و اقتصاد و ناامیدی صنعتگران را به دنبال دارد.

عبادی زاده همچنین به اصلاح و بازنگری قوانین در حوزه صنعت اشاره کرد و افزود: در اصلاح قوانین باید ظرفیت های داخلی و تلاش برای ورود تکنولوژی نوین به این بخش مد نظر قرار گیرد.

وی همچنین بررفع چالش کمبود نیروی انسانی ماهر و متخصص در استان تاکید کرد و ابراز داشت: با پیوند بین صنایع و دانشگاه مشکل تأمین نیروی متخصص و ماهر مورد نیاز صنایع برطرف خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات زیست محیطی حاصل از تمرکز و استقرار صنایع در یک نقطه استان بر لزوم توجه به توزیع متوازن صنعت در سواحل شرق و غرب استان تأکید کرد و افزود : یکی از دل‌نگرانی‌ها ما بحث‌های زیست محیطی صنایع است و باید برای تمرکز زدایی از صنایع در حاشیه شهر بندرعباس فکری کرد چرا که ما سواحل عریض و طویلی در استان هرمزگان داریم و می‌طلبد که در استقرار صنایع به مباحث زیست محیطی و توزیع متوازن صنعت در شرق و غرب استان توجه شود.

حجت الاسلام عبادی زاده در ادامه خواستار توجه به بازاریابی و تجارت و همچنین احداث صنایع پایین دستی در راستای اشتغال آفرینی بیشتر در استان شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از ۲۷ واحد نمونه صنعتی و معدنی استان ( واحدهای نمونه صنایع فلزی، صنایع غیرفلزی، پیشکسوت نمونه صنعتی، طرح های نمونه صنعتی، واحدهای نمونه معدنی، واحد نمونه مکتشف معدنی، واحدهای برتر در صنعت طراحی و مونتاژ آسانسور استان هرمزگان) با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل شد.

Print Friendly, PDF & Email