آغاز مرحله دوم انتخابات در قزوین با حضور ۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی

قزوین - مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح روز جمعه با حضور ۲۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان قزوین آغاز شد.

حامد فتوحی دبیر ستاد انتخابات استان قزوین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار تجارت جنوب آنلاین افزود: با اعلام نتایج مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری آماده سازی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در دستور کار قرار گرفت و جلسات هماهنگی با حضور استاندار قزوین و دیگر مسوولان برگزار شد.

وی اظهار کرد: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه و حماسی انتخابات در روز جمعه پانزدهم تیر ماه فراهم شده است و تمامی اقلام انتخاباتی از جمله تعرفه‌های رأی و دستگاه‌های احراز هویت میان فرمانداری‌های استان توزیع شده است.

این مسوول تاکید کرد: شهروندان هنگام مراجعه به شعب اخذ رأی کارت ملی هوشمند و شناسنامه را به همراه داشته باشند و در جهت سهولت در امر رأی گیری کارت ملی را ارائه دهندو به علت اینکه احراز هویت به صورت الکترونیکی است، اخذ رأی با استفاده از کارت ملی قدیمی امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: شعبه‌های اخذ رای در استان قزوین به تفکیک ۵۰۹ شعبه در قزوین، ۱۸۱ شعبه در تاکستان، ۱۱۸ شعبه در بویین زهرا، ۷۵ شعبه در آبیک، ۱۵۳ شعبه در البرز و ۵۳ شعبه نیز در آوج وظیفه جمع آوری آرای مردم استان را برعهده دارند.

گفتنی است، تعداد آرا ماخوذه در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری ۳۹۵ هزار و ۷۵۳ رای بود و مشارکت مردم استان قزوین ۴۲.۸ درصد ارزیابی شد.

استان قزوین با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در آغاز مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری قصد دارد تا بار دیگر و با خلق یک رویداد باشکوه سیاسی و این بار در قالب انتخابات ریاست قوه مجریه حماسه دیگری را در کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی به ثبت برساند.

Print Friendly, PDF & Email