۲۳ هزار قزوینی کمتر از ۵۰ دقیقه آرا خود را به صندوق های رای انداختند

قزوین - رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با اشاره به مشارکت بالا در دومین مرحله انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان گفت: ۲۳ هزار قزوینی کمتر از ۵۰ دقیقه آرا خود را به صندوق های رای انداختند.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین از قزوین، عباس کاظمی روز جمعه در میز ستاد انتخابات استان در جمع خبرنگاران از آمادگی یک هزار و ۸۹ شعبه اخذ رای برای برگزاری دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان خبر داد و اظهار کرد: استان قزوین در مرحله اول رتبه اول آماده سازی زیر ساخت های اخذ را کسب کرد.

وی اظهار کرد: متولدین تیرماه ۸۵ به قبل با داشتن کارت ملی هوشمند یا شناسنامه می‌توانند به شعب اخذ رای مراجعه کرده و در انتخابات شرکت کنند.

کاظمی ضمن تأکید بر لزوم حفظ امنیت و امانتداری در فرآیند انتخابات افزود: عکسبرداری از برگه‌های تعرفه رأی، هرگونه سوءاستفاده و همچنین انتشار آن در فضای مجازی یا به صورت عمومی ممنوع بوده و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: علت این ممنوعیت به دلیل جلوگیری از خرید و فروش رأی و هرگونه سوءاستفاده بوده و قطعا با همکاری همه مردم به عنوان برگزار کنندگان اصلی انتخابات، روز جمعه شاهد یک رقابت کاملا سالم از طرف هر دو نامزد انتخابات خواهیم بود.

کاظمی تصریح کرد: حق رأی و انتخابات به عنوان امانتی در دست شهروندان است و حفظ این امانت از اهمیت بالایی برخوردار است، از طرفی امنیت و سلامت انتخابات از اولویت‌های اصلی ستاد انتخابات بوده و هرگونه تلاش برای نقض این اصول با جدیت دنبال و به هر گونه تخلفی با قاطعیت رسیدگی خواهد شد.

وی اضافه کرد: این اقدامات به منظور تضمین برگزاری انتخاباتی سالم و عادلانه صورت می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که هر رأی به درستی شمرده و از حقوق شهروندان به خوبی محافظت می شود و در دور دوم انتخاات ۹۵۹ هزار و ۱۹۲ نفر در استان قزوین واجد شرایط رای دهی هستند.

کاظمی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص جلوگیری ورود یکی از خبرنگاران در ستاد انتخابات تاکید کرد: دلیل حدف یکی از خبرنگاران انتشار مطالب و اخباری کذب بر علیه مجریان انتخابات بود که به دلیل تضعیف اعتماد عمومی به مجریان و تشویش اذهان عمومی از ورود وی به شعب اخذ رای جلوگیری شد، متاسفانه برخی از خبرنگاران با جانبداری سیاسی و دوری از اخلاق حرفه‌ای دست به اقداماتی می‌زنند که بر خلاف قانون است.

این مسوول به شعب ویژه بانوان در استان قزوین اشاره کرد و گفت: ترجیح می دهیمدر این شعب بانوان حاضر شوند و رای خودشان را به صندوق بیندازند، اما اگر بانویی امکان نوشتن رای را ندارد، در این شرایط اجازه داده می‌شود که یک همراه مرد نیز با او در صندوق حاضر شود.

رئیس ستاد انتخاباتاستان قزوین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر برخی دخالت در رای افراد نظامی افزود: تمام اماکن نظامی موظفند بر اساس قانون عمل کنند و هیچ امر و نهی توصیه سلسله مراتب در رای نداشته باشند، در همین راستا حفاظت اطلاعات اماکن نظامی به صورت جدی نظارت داشته و هرگونه تخلفی را از طریق دادسرای انتظامی پیگیری خواهد کرد.

Print Friendly, PDF & Email